Brev:
Manglende afføring og hård mave
21. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Manglende afføring og hård mave
Hej Helen
Mads på 3 måneder har problemer med at komme af med sin afføring. Han får Grøn Allomin, da vi helt fra start af har kæmpet med hård mave, mavekneb og sart mave. Han spiser 5-6 flasker i døgnet ca. 150 ml.
Igennem en lang periode kunne vi holde hans mave kørende på 9-12 ml laktolose om dagen. Så trappede vi ud og maven fungerede forsat i ca. en uge. Så stoppede den pludselig igen – og vi påbegyndte laktolosen igen.
Det har siden været meget svært at ramme den rigtige mængde. Nogle få gange har han pludselig fået voldsom tynd mave, hvorfor vi selvfølgelig stoppede med laktolosen, hvilket resulterede i, at han igen fik hård mave.
Nu er han igen løbet ind i problemer med at komme af med afføringen. Og nu vil han ikke have mere laktolose! Han bliver tosset – og det er tydeligt, at han ikke bryder sig om det mere.
Vi har forsøgt at give ham vand, og det går ok i nogle situationer. Den sidste uge har han kun haft en lille hård gummibold på størrelse med en 2-krone (dagligt) som afføring. Det virker ikke som om han bliver tømt. Kan det passe, at der ikke er mere afføring?
Vi cykler, masserer, svømmer, bader varmt. Vi har druknet ham i laktolose. Vi har været til kiropraktor (som virkede, hvorefter vi stoppede – og nu overvejer at starte igen). Jeg synes, vi har prøvet/prøver alt.
Jeg er så træt af, at hele hans vågen tid går med at heppe på hans afføring. Heldigvis virker han ikke ked af det eller som om han har ondt. Så jeg tænker også, at jeg måske bekymrer mig unødvendigt? Skaber jeg et problem, uden det egentligt er der?
Hvornår skal vi bekymre os for, om der er andre problemer?
Hvad kan vi ellers gøre?
Ser frem til dit svar!
På forhånd tak
Sanne