Manglende afføring og hård mave

21. februar 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Manglende afføring og hård mave

Hej Helen

Mads på 3 måneder har problemer med at komme af med sin afføring. Han får Grøn Allomin, da vi helt fra start af har kæmpet med hård mave, mavekneb og sart mave. Han spiser 5-6 flasker i døgnet ca. 150 ml.

Igennem en lang periode kunne vi holde hans mave kørende på 9-12 ml laktolose om dagen. Så trappede vi ud og maven fungerede forsat i ca. en uge. Så stoppede den pludselig igen – og vi påbegyndte laktolosen igen.

Det har siden været meget svært at ramme den rigtige mængde. Nogle få gange har han pludselig fået voldsom tynd mave, hvorfor vi selvfølgelig stoppede med laktolosen, hvilket resulterede i, at han igen fik hård mave.

Nu er han igen løbet ind i problemer med at komme af med afføringen. Og nu vil han ikke have mere laktolose! Han bliver tosset – og det er tydeligt, at han ikke bryder sig om det mere.

Vi har ...

Annonce

... forsøgt at give ham vand, og det går ok i nogle situationer. Den sidste uge har han kun haft en lille hård gummibold på størrelse med en 2-krone (dagligt) som afføring. Det virker ikke som om han bliver tømt. Kan det passe, at der ikke er mere afføring?

Vi cykler, masserer, svømmer, bader varmt. Vi har druknet ham i laktolose. Vi har været til kiropraktor (som virkede, hvorefter vi stoppede – og nu overvejer at starte igen). Jeg synes, vi har prøvet/prøver alt.

Jeg er så træt af, at hele hans vågen tid går med at heppe på hans afføring. Heldigvis virker han ikke ked af det eller som om han har ondt. Så jeg tænker også, at jeg måske bekymrer mig unødvendigt? Skaber jeg et problem, uden det egentligt er der?
Hvornår skal vi bekymre os for, om der er andre problemer?
Hvad kan vi ellers gøre?

Ser frem til dit svar!
På forhånd tak
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder