Brev:
Hæmorider og forstoppelse
30. januar 2008
Alder:
21 mdr.
Hæmorider og forstoppelse
Kære Helen
Det er længe siden jeg sidst har skrevet til dig, men min lille dreng har haft forstoppelse siden han begyndte at spise skemad.
Han får masser af væske og fibre, frugter osv. så derfor tror jeg at en del af problemet ligger i hovedet hvis du forstår hvad jeg mener. Han får også laktulose til dagligt.
Det gør ikke ondt på ham at komme af med afføringen men han bliver helt nervøs og opstemt og helst ikke vil på toilettet.
Han bruger ikke potten kun til at putte bamser og biler i :).
Mit spørgsmål går ud på: Hvordan vender jeg den onde cirkel og gør det til en god oplevelse, når han skal af med det?
I aftes fik jeg lige en forskrækkelse da jeg så at han havde en hæmoride stikkende ud af endetarmsåbningen (efter han var kommet af med afføringen). Han virkede slet ikke generet af det så jeg trykkede det let på plads igen. Men er det noget der kommer til at ske igen eller skal jeg være bekymret eller gå til lægen med det? Jeg døjer selv med hæmorider så jeg ved hvor ubehageligt det kan være!
Når jeg nu tænker lidt tilbage så kløer han sig også nogen gange på numsen, altså slet ikke noget der virker til at genere ham. Kan det skyldes hæmorider?
Tak for dit altid gode svar :)
Mange hilsner
Nela