Hæmorider og forstoppelse

30. januar 2008

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Hæmorider og forstoppelse

Kære Helen

Det er længe siden jeg sidst har skrevet til dig, men min lille dreng har haft forstoppelse siden han begyndte at spise skemad.

Han får masser af væske og fibre, frugter osv. så derfor tror jeg at en del af problemet ligger i hovedet hvis du forstår hvad jeg mener. Han får også laktulose til dagligt.
Det gør ikke ondt på ham at komme af med afføringen men han bliver helt nervøs og opstemt og helst ikke vil på toilettet.
Han bruger ikke potten kun til at putte bamser og biler i :).

Mit spørgsmål går ud på: Hvordan vender jeg den onde cirkel og gør det til en god oplevelse, når han skal af ...

Annonce

... med det?

I aftes fik jeg lige en forskrækkelse da jeg så at han havde en hæmoride stikkende ud af endetarmsåbningen (efter han var kommet af med afføringen). Han virkede slet ikke generet af det så jeg trykkede det let på plads igen. Men er det noget der kommer til at ske igen eller skal jeg være bekymret eller gå til lægen med det? Jeg døjer selv med hæmorider så jeg ved hvor ubehageligt det kan være!

Når jeg nu tænker lidt tilbage så kløer han sig også nogen gange på numsen, altså slet ikke noget der virker til at genere ham. Kan det skyldes hæmorider?

Tak for dit altid gode svar :)

Mange hilsner
Nela

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin