Brev:
Antal lure om dagen og begynde skemad
29. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Antal lure om dagen og begynde skemad
Hej Helen
Tusind tak for dit gode og hurtige svar. Det er vist tit sådan at svar avler flere spørgsmål :) sådan er det i hvert fald for mig.
Da jeg læste dit forslag til en god plan for dagen tænkte jeg, at så lang tid kan Emil slet ikke holde sig vågen af gangen. Halvanden time er tit det længste, to timer hvis det går godt og han har fået en rigtig lang lur op til. Han gnider sig i øjnene, bliver pjevset og gaber og så putter vi ham. Derfor kommer vi også tit op på 4 lure hvoraf kun en er lang. Men jeg vil jo hellere have at han tager nogle lidt længere lure og så er oppe og frisk lidt længere - det tager jo også tid at få ham til at falde i søvn, så nogle dage føler jeg ikke vi laver andet end at putte.
Vores dag forløber cirka sådan her:
05.30-06.00: vågner og får flaske på 200 ml. Sover videre (hvis vi er heldige!)
06.30-07.00: Står op. Leger og hygger.
08.30: Puttes til tidlig lur. Sover ca. 45 min.
09.30: Flaske på 200ml. Leger og er frisk
11.00: Tur med barnevognen. Sover ca. 2 timer
13.00: Flaske på 200 ml.
15.30: Puttes. Sover max. en time.
16.30: Flaske på 200 ml.
18.00: Sover evt. 45 min hvis han er meget træt.
19.00: Aftenbad og hygge.
19.30: Flaske på 200 ml.
20.00: Puttes til natten.
23-24: Flaske på 200 ml.
03.00: Flaske på 200 ml.
Jeg ville gerne hvis vi kunne droppe den sidste lur og i stedet få ham til at sove lidt længere fx. om eftermiddagen.. måske får han mere energi når vi begynder på skemad? Han er jo utrolig madglad! Hvilket leder mig videre til mit andet spørgsmål: Hvordan ved man hvornår det er tid til at begynde på skemad? Hvilke indikatorer skal jeg kigge efter? Udover hans alder altså.. han er 4 måneder den 12. februar. Han virker voldsomt interesseret i alt hvad vi andre putter i munden :)
På forhånd tak!
Venlig hilsen
Sara