Antal lure om dagen og begynde skemad

29. januar 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Antal lure om dagen og begynde skemad

Hej Helen

Tusind tak for dit gode og hurtige svar. Det er vist tit sådan at svar avler flere spørgsmål :) sådan er det i hvert fald for mig.

Da jeg læste dit forslag til en god plan for dagen tænkte jeg, at så lang tid kan Emil slet ikke holde sig vågen af gangen. Halvanden time er tit det længste, to timer hvis det går godt og han har fået en rigtig lang lur op til. Han gnider sig i øjnene, bliver pjevset og gaber og så putter vi ham. Derfor kommer vi også tit op på 4 lure hvoraf kun en er lang. Men jeg vil jo hellere have at han tager nogle lidt længere lure og så er oppe og frisk lidt længere - det tager jo også tid at få ham til at falde i søvn, så nogle dage føler jeg ikke vi laver andet end at putte.

Vores dag forløber cirka sådan her:

05.30-06.00: vågner og får flaske på 200 ml. Sover videre (hvis vi er heldige!)
06.30-07.00: Står op. Leger og hygger.
08.30: Puttes til ...

Annonce

... tidlig lur. Sover ca. 45 min.
09.30: Flaske på 200ml. Leger og er frisk
11.00: Tur med barnevognen. Sover ca. 2 timer
13.00: Flaske på 200 ml.
15.30: Puttes. Sover max. en time.
16.30: Flaske på 200 ml.
18.00: Sover evt. 45 min hvis han er meget træt.
19.00: Aftenbad og hygge.
19.30: Flaske på 200 ml.
20.00: Puttes til natten.
23-24: Flaske på 200 ml.
03.00: Flaske på 200 ml.

Jeg ville gerne hvis vi kunne droppe den sidste lur og i stedet få ham til at sove lidt længere fx. om eftermiddagen.. måske får han mere energi når vi begynder på skemad? Han er jo utrolig madglad! Hvilket leder mig videre til mit andet spørgsmål: Hvordan ved man hvornår det er tid til at begynde på skemad? Hvilke indikatorer skal jeg kigge efter? Udover hans alder altså.. han er 4 måneder den 12. februar. Han virker voldsomt interesseret i alt hvad vi andre putter i munden :)

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Sara

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor