Brev:
Skrigeri ved bleskift
5. maj 2006
Alder:
16 mdr.
Skrigeri ved bleskift
Hej Helen,
Alfred (16 mdr.) har så længe vi har kunnet husket været hysterisk når han bliver lagt på puslebordet. Han græder og sparker med benene og vil slet ikke ligge stille. En sjælden gang hjælper det at give ham et stykke legetøj, men det er mere reglen end undtagelsen at han smider det på gulvet. Han reagerer sådan uanset om det er mig, hans far eller bedsteforældre der skifter ham.
Han er blevet rigtig god til selv at finde ud af div ting. Fx han hjælper til med at få tøjet af og på, rækker os sin tallerken når han er færdig med at spise og er ved at lære at rydde op efter sig om aftenen når han skal i seng. (Vi leger mens vi lægger legetøjet i kasser).
Vi kom til at snakke om at mon hans hysteri ved bleskift kan hænge sammen med at her er han ikke så medbestemmende og ikke rigtig kan "hjælpe til"?
Og har du evt et par tips vi kan benytte så bleskiftet bliver sjovt?
Tak for en super brevkasse og god weekend. Husk nu at komme ud og nyde det gode vejr.
Mai-Brit