Navlepilleri :)

27. august 2023

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Navlepilleri :)

Kære Helen

Tak for dine altid gode råd! De har været guld værd.

En lidt spøjs problemstilling er opstået hjemme hos os - min søn er begyndt at pille sig i navlen. Jeg gætter på, at det skyldes, han har opdaget den. Han har nemlig også lært at sige "navle" og vil også gerne pille i navle på både hans far og jeg (hvis han altså fik lov til det).

"Problemet" (som har stået på en uges tid) består i, at han kan pille i den til den bliver helt rød. Han har også været svær at få til at lægge sig ned i sengen, fordi han sov uden tøj på og havde fri adgang til navlen. Jeg er begyndt nu altid at give ham body på, så han ikke kan få fat i den, og det får ham til at glemme den - men han roder i den ved hver given lejlighed, som f.eks. når han bliver skiftet og skal i bad.

I dag har jeg opdaget nogle små røde knopper ...

Annonce

... rundt om, og jeg kommer jo til at tænke på, om det kløer, og det er derfor, han piller - eller om knopperne er kommet af pilleriet. Jeg tror mest på det sidste, fordi knopperne først er kommet nu her, og han piller sig mere *i* navlen end udenom. Men jeg kan jo selvfølgelig ikke vide det.

Har du oplevet før at små børn bliver helt optagede af deres navler og piller så meget i dem, bare fordi de kan? Og har du et godt råd til, hvad jeg kan gøre for at få bugt med vanen?

Er der mon nogen risiko forbundet med navlepilleri? Jeg tænker på, at navlen jo engang har været hul ind til maven... Så måske er det ikke så godt at pille i den.

Eller måske skal jeg bare vente og gå ud fra, at han mister interesseret for det igen, når den ikke længere er spændende?

Lad mig høre hvad du tænker.

Med venlig hilsen
Mor til H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla