3 årig storesøster og flytning

4. maj 2018

Kategori:
Alder:
3 år

3 årig storesøster og flytning

Kære Helen,

Vi har en dejlig datter som netop er fyldt 3 år og har for 14 dage siden fået en dejlig lillebror. Vores datter er en glad og viljestærk pige som virker rigtig glad for lillebror, men som naturligt skal vænne sig til at mors opmærksomhed skal deles - ligesom mor selv skal :)

Om 3 uger står vi over for en flytning, hvor vi rykker landsdel. Den beslutning har vi taget for vores familie, da vi herved kommer tilbage til bedsteforældre, venner osv. og vi er sikre på, at det er det rigtige. I den første periode (3 måneder) flytter vi ind til et sæt bedsteforældre mens det nye hus bliver renoveret. Far starter nyt arbejde i juni og vi har fået institutionsplads til vores datter fra august. Det betydet, at vores datter skal gå hjemme sammen med mig og lillebror i to måneder hvoraf ...

Annonce

... juli er ferie og far også har fri. I august starter hun institution og i september skulle huset så være klar.

Der er ingen tvivl om, at timingen kunne være bedre for især vores datter, som er hende, jeg bekymre mig allermest for, i forhold alle de forandringer, det søde lille menneske skal kunne rumme. Samtidig har vi også måtte konstatere, at vi ikke har kunne styre den eksakte tidsplan i dette projekt, eftersom det afhang af job, hussalg og køb etc.

Jeg vil høre dig, om du har nogle ideer, råd, tanker omkring hvordan vi bedst hjælper vores store pige med at klare disse omvæltninger, da det gør ondt langt ind i mor-hjertet at tænke på den omvæltning hun skal igennem i den kommende tid. Det vigtigste for os er, at hun har det godt og bliver ved med det.

Venlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig