Brev:
Familiefest med en lille
9. oktober 2013
Alder:
3 mdr.
Familiefest med en lille
Hej Helen
Det her er måske ikke så sundhedsplejerske - fagligt et spørgsmål, men jeg har ikke mange at spørge, så tak for dig :)
Vi har en søn på 3 mdr. og er blevet inviteret til familiefest - en begivenhed der vil vare 6+ timer, i et festlokale, uden mulighed for at trække os tilbage i et andet lokale.
Vi er meget i tvivl, om det er noget, vi kan klare af følgende årsager;
1. Vores søn er for stor til liften og vi kan ikke have barnevognen med, da vores bil er for lille til den - derfor er der ikke noget sted, hvor vi kan putte ham, når der er behov for det.
2. Vores søn har Kiss Kidd, og det kræver, at vi ligger ned og ammer, hvilket ej heller er muligt dér. Jeg har forsøgt med så mange ammestillinger uden held, han får ondt i nakken :(
3. Seks timer er meget for sådan en lille størrelse med så mange gæster, er det ikke?
4. Da han er for lille til selv at sidde, men for stor til liften, så mangler jeg ærlig talt idéer til, hvordan vi kan "have" ham ved bordet. Han vil helst sidde op over skulderen, og sjældent bare på skødet - men med hans 7,5 kilo er det hårdt for os at bære rundt på ham i så mange timer - og nok heller ikke noget han vil synes om.
Jeg synes, at det er som om, der er et "tomrum" mellem baby bliver for stor til lift men for lille til stol?
5. Festen afholdes 1½ times kørsel herfra, hvilket betyder mindst 3 timer i autostol den dag.
6. Vi kommer os stadig over kolikken herhjemme, der kombineret med Kiss Kidd har gjort, at vi er i noget underskud for tiden - selvom der er en smule bedring, mest med maven, ikke så meget med nakken.
Hvad er dine tanker omkring dette? Måske er vi bare for ideforladte? Pakker vi ham for meget ind, og spænder vi ben for os selv?
Tusind tak for dine svar!