Familiefest med en lille

9. oktober 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Familiefest med en lille

Hej Helen

Det her er måske ikke så sundhedsplejerske - fagligt et spørgsmål, men jeg har ikke mange at spørge, så tak for dig :)

Vi har en søn på 3 mdr. og er blevet inviteret til familiefest - en begivenhed der vil vare 6+ timer, i et festlokale, uden mulighed for at trække os tilbage i et andet lokale.

Vi er meget i tvivl, om det er noget, vi kan klare af følgende årsager;

1. Vores søn er for stor til liften og vi kan ikke have barnevognen med, da vores bil er for lille til den - derfor er der ikke noget sted, hvor vi kan putte ham, når der er behov for det.

2. Vores søn har Kiss Kidd, og det kræver, at vi ligger ned og ammer, hvilket ej heller er muligt dér. Jeg har forsøgt med så mange ammestillinger uden held, han får ondt i nakken :(

3. Seks timer er meget for sådan en lille størrelse med så mange gæster, er det ikke?

4. Da han er for lille til ...

Annonce

... selv at sidde, men for stor til liften, så mangler jeg ærlig talt idéer til, hvordan vi kan "have" ham ved bordet. Han vil helst sidde op over skulderen, og sjældent bare på skødet - men med hans 7,5 kilo er det hårdt for os at bære rundt på ham i så mange timer - og nok heller ikke noget han vil synes om.

Jeg synes, at det er som om, der er et "tomrum" mellem baby bliver for stor til lift men for lille til stol?

5. Festen afholdes 1½ times kørsel herfra, hvilket betyder mindst 3 timer i autostol den dag.

6. Vi kommer os stadig over kolikken herhjemme, der kombineret med Kiss Kidd har gjort, at vi er i noget underskud for tiden - selvom der er en smule bedring, mest med maven, ikke så meget med nakken.

Hvad er dine tanker omkring dette? Måske er vi bare for ideforladte? Pakker vi ham for meget ind, og spænder vi ben for os selv?

Tusind tak for dine svar!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin