Brev:
Sutten
15. marts 2013
Alder:
3 mdr.
Sutten
Kære Helen,
Jeg har en dejlig dreng på 3 mdr.
I hans første måned havde han kolik og fandt trøst i sutten det var simpelhen det bedste for os, men nu kommer problemet. Han er 3 måneder nu og Gud skal lov har han ikke kolik mere men han sover med sutten og hver gang han falder dybt i søvn falder sutten af og vi står op ca hver 10-15 min for at give ham sutten igen, det er utroligt belastende da vi ikke rigtigt kan få noget søvn i forvejen spiser han utroligt meget igennem natten, så jeg får slet ingen søvn.
Jeg har prøvet alt (tror jeg) tage ham op og trøst ham, vugge ham, synge for ham hvis han ikke får sutten græder og græder han hvis jeg giver ham sutten falder han i søvn med det same, hvis jeg giver ham bryst kan han falde i søvn igen, men så starter det hele forfra igen. Når han spiser om natten (jeg giver kun bryst) giver jeg ham sutten når han er færdig på den måde kan jeg måske få 30 min søvn. Men jeg føler også at det er doble moralsk, da jeg ønsker at han ikke skal tage sutten...
I løbet af dagen prøver jeg så lidt muligt at give ham sutten, men han kører sig selv helt oppe og når jeg så giver ham sutten slapper han fuldstændig af.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at tage sutten fra ham om natten eller om det er for tidligt at tage sutten fra ham når han finder så meget trøst i den?
Jeg skal også lige nævne at han spiser ret meget om natten 3-4 gang og i mellem tiden står vi op for at give ham sutten.
Hvad skal jeg gøre for at tage sutten fra ham om natten, så jeg kan får noget søvn?
Med venlig hilsen
Ark