Sutten

15. marts 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sutten

Kære Helen,

Jeg har en dejlig dreng på 3 mdr.

I hans første måned havde han kolik og fandt trøst i sutten det var simpelhen det bedste for os, men nu kommer problemet. Han er 3 måneder nu og Gud skal lov har han ikke kolik mere men han sover med sutten og hver gang han falder dybt i søvn falder sutten af og vi står op ca hver 10-15 min for at give ham sutten igen, det er utroligt belastende da vi ikke rigtigt kan få noget søvn i forvejen spiser han utroligt meget igennem natten, så jeg får slet ingen søvn.

Jeg har prøvet alt (tror jeg) tage ham op og trøst ham, vugge ham, synge for ham hvis han ikke får sutten græder og græder han hvis jeg giver ham sutten falder han i søvn med det same, hvis jeg giver ham bryst kan han falde i søvn igen, men så starter det hele ...

Annonce

... forfra igen. Når han spiser om natten (jeg giver kun bryst) giver jeg ham sutten når han er færdig på den måde kan jeg måske få 30 min søvn. Men jeg føler også at det er doble moralsk, da jeg ønsker at han ikke skal tage sutten...

I løbet af dagen prøver jeg så lidt muligt at give ham sutten, men han kører sig selv helt oppe og når jeg så giver ham sutten slapper han fuldstændig af.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at tage sutten fra ham om natten eller om det er for tidligt at tage sutten fra ham når han finder så meget trøst i den?

Jeg skal også lige nævne at han spiser ret meget om natten 3-4 gang og i mellem tiden står vi op for at give ham sutten.

Hvad skal jeg gøre for at tage sutten fra ham om natten, så jeg kan får noget søvn?

Med venlig hilsen
Ark

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin