Brev:
Brug af sut - 14 mdr.
13. januar 2012
Alder:
14 mdr.
Brug af sut - 14 mdr.
Hej Helen
Min datter er 14 måneder og er rigtig glad for sin sut. Fra hun var spæd brugte jeg sutte-venlige sutter fra apoteket. Da hun startede i vuggestue for 5 måneder siden, købte min mand nogle navnesutter, der ikke på nogen måde er sutte-venlige. De er MEGET tykke og store - jeg har aldrig set denne type før eller hos andre, men de var da billige....
Jeg vil enormt gerne have dem skiftet ud nu til nogle mere venlige sutter, idet jeg er bange for hendes suttebid og skæve tænder (det går mig faktisk en del på). Jeg har nu købt flere forskellige andre sutter, som hun bare ikke vil tage - hun tager dem slet ikke i munden, men smider dem med det samme hun får dem i hånden. Ligger der en af de gamle blandt 15 nye, så finder hun den gamle og tager den.
Har du nogle gode råd til, hvorledes vi kan skifte sutten ? Skal vi bare smide de gamle ud, så der kun er de nye eller er det synd for hende? Hun er jo glad for dem.
Eller er det en mulighed helt at droppe sutten nu - eller er det synd?
Og retter tænderne sig igen senere? Jeg kan allerede se, at de har taget skade og er blevet skæve - sutten er så stor til hende, at den hænger ude mellem tænderne. Så det er ikke en mulighed for mig at fortsætte med de gamle store sutter.
Håber du har et godt råd.
Tak.
Med venlig hilsen
Lisbeth