Flytning igen

14. december 2011

Kategori:
Alder:
3 år

Flytning igen

Kære Helen.

Vi flyttede ud på landet i april og i september fik vi en børnehaveplads til vores søn da han var 2 år og 9 mdr. Vi er nu imidlertid kommet til den erkendelse at vi ikke kan få vores hverdag til at hænge sammen ved at bo der hvor vi bor og vi har besluttet at vi gerne vil tilbage til det kvarter vi kom fra.

Der er flere årsager til at det ikke fungerer for os som det er nu. For det første transporttiden til og fra arbejde. Derudover er der intet ud over marker og et par stier, så vi savner steder at nyde naturen og komme ud. Sidst men ikke mindst bor vi næsten ved siden af farmor og farfar og vores forhold til dem er blevet værre efter vi er ”kommet tæt” på hinanden. Vi er for forskellige, både mht. syn på opdragelse og forventninger. Derudover har farmor et par hunde hvor af den ene gentagne gange har bidt vores søn. Det har skabt en masse konflikter og givet os det sidste skub til at vi skal tilbage hvor vi kom fra.

Vi skal lige sige at vi flere gange har forsøgt at tale med farmor og farfar men det er ikke lykkes at finde fælles fodslag – desværre! Så vi må nok acceptere at det aldrig bliver et givtigt forhold for hverken os og eller vores søn.

Det var lidt historik og vores bevæggrunde for at vi må hive teltpløkkerne op og ”vende hjem”.

Som det ser nu kan vi få en børnehaveplads til vores søn i starten af foråret samt en god bolig i området kort derefter.

Vores spørgsmål går nu på om hvordan vi dels takler endnu en flytning til ...

Annonce

... anden institution samt flytning til ny bolig? Det er jo anden gang inden for mindre end et år.

Vi er utrolig kede af netop at flytte institution for han er så glad for at være der og trives rigtigt godt med både børn og pædagoger. Så det er med blødende hjerte at vi har taget denne beslutning og den skal vi jo også lære at leve med.

Omvendt er far og mor heller ikke glade. Der er for meget pres på vores samliv og vi kan ikke leve med at vi går og hakker på hinanden og humøret fejler:/ Det er jo ikke sundt for et barn at gå i det for tit. Så nu er vi enige om at det er slut med at bo her. Vores søn og hans ve og vel er det vigtigste for os og vi må prøve at få skiftet af institution/bolig til at glide så smertefrit som muligt.

Det skal siges at han er en stærk dreng men stadig er han jo kun lige blevet 3 år. Der går selvfølgelig nogle måneder endnu inden vi flytter. Det sker til marts eller april.

Vi har talt om om vi skulle vente til han skal starte i skole, men omvendt der har han måske fundet en masse gode venskaber der bliver svære for ham at sige farvel til.

Hvordan gør vi alt det her bedst muligt for vores søn? Vi ved godt at vi ikke kan bruge dårlig samvittighed til noget men vi har den jo i et eller andet omfang. Vi synes dog heller ikke vi er gode forældre når vi ikke er helt så glade og humørfyldte som vi kunne være ved at bo derude hvor kragerne vender :)

Vi ser frem til dit svar og dine som altid gode råd.

Venlig hilsen
den lille familie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder