Brev:
Flytning igen
14. december 2011
Alder:
3 år
Flytning igen
Kære Helen.
Vi flyttede ud på landet i april og i september fik vi en børnehaveplads til vores søn da han var 2 år og 9 mdr. Vi er nu imidlertid kommet til den erkendelse at vi ikke kan få vores hverdag til at hænge sammen ved at bo der hvor vi bor og vi har besluttet at vi gerne vil tilbage til det kvarter vi kom fra.
Der er flere årsager til at det ikke fungerer for os som det er nu. For det første transporttiden til og fra arbejde. Derudover er der intet ud over marker og et par stier, så vi savner steder at nyde naturen og komme ud. Sidst men ikke mindst bor vi næsten ved siden af farmor og farfar og vores forhold til dem er blevet værre efter vi er ”kommet tæt” på hinanden. Vi er for forskellige, både mht. syn på opdragelse og forventninger. Derudover har farmor et par hunde hvor af den ene gentagne gange har bidt vores søn. Det har skabt en masse konflikter og givet os det sidste skub til at vi skal tilbage hvor vi kom fra.
Vi skal lige sige at vi flere gange har forsøgt at tale med farmor og farfar men det er ikke lykkes at finde fælles fodslag – desværre! Så vi må nok acceptere at det aldrig bliver et givtigt forhold for hverken os og eller vores søn.
Det var lidt historik og vores bevæggrunde for at vi må hive teltpløkkerne op og ”vende hjem”.
Som det ser nu kan vi få en børnehaveplads til vores søn i starten af foråret samt en god bolig i området kort derefter.
Vores spørgsmål går nu på om hvordan vi dels takler endnu en flytning til anden institution samt flytning til ny bolig? Det er jo anden gang inden for mindre end et år.
Vi er utrolig kede af netop at flytte institution for han er så glad for at være der og trives rigtigt godt med både børn og pædagoger. Så det er med blødende hjerte at vi har taget denne beslutning og den skal vi jo også lære at leve med.
Omvendt er far og mor heller ikke glade. Der er for meget pres på vores samliv og vi kan ikke leve med at vi går og hakker på hinanden og humøret fejler:/ Det er jo ikke sundt for et barn at gå i det for tit. Så nu er vi enige om at det er slut med at bo her. Vores søn og hans ve og vel er det vigtigste for os og vi må prøve at få skiftet af institution/bolig til at glide så smertefrit som muligt.
Det skal siges at han er en stærk dreng men stadig er han jo kun lige blevet 3 år. Der går selvfølgelig nogle måneder endnu inden vi flytter. Det sker til marts eller april.
Vi har talt om om vi skulle vente til han skal starte i skole, men omvendt der har han måske fundet en masse gode venskaber der bliver svære for ham at sige farvel til.
Hvordan gør vi alt det her bedst muligt for vores søn? Vi ved godt at vi ikke kan bruge dårlig samvittighed til noget men vi har den jo i et eller andet omfang. Vi synes dog heller ikke vi er gode forældre når vi ikke er helt så glade og humørfyldte som vi kunne være ved at bo derude hvor kragerne vender :)
Vi ser frem til dit svar og dine som altid gode råd.
Venlig hilsen
den lille familie