Svar: Flytning igen

14. december 2011

Kategori:
Alder:
3 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære lille familie

Det lyder som om at I trives bedst i byen og det har gjort jer klogere og det har lært jer mange ting, at I har forsøgt "livet på landet". Det er jo ærlig snak at sige at det ikke er jer og at I derfor vælger at flytte igen.

Og ja - jeres dreng vil naturligt skulle skifte institution - igen, og ja det er naturligvis hårdt. Men stadig er det vigtigste at hans forældre trives, har det godt og er glade. Og netop når "harmonien og roen sænker sig i det lille hjem", så vil jeres overskud til at tage sig ham og en eventuel reaktion naturligvis også være der. Så hvis han bliver meget ked af det, føler det meget stressende at skulle forholde sig til nye børn og nye voksne, nye regler osv. så vil I være der og være der for ham - og det betyder alt.

Venskaber behøver ikke slutte med det samme og hvis han har en rigtig god ven fra børnehaven, så er der ingen der siger at de to ikke stadig kan holde kontakt. Hvor meget der så på sigt bliver ud af det, må tiden vise, men lad muligheden stå åben. Det kan være dejligt at have en man kan sende et postkort til, når man er ude at rejse, at have en som man en gang ...

Annonce

... imellem lige mødes med et par timer og leger med - en som er helt uden for den hverdag man normalt har. Og måske vil han have en sådan ven i børnehaven, som ender med at være der længe. Og måske vil det venskab ebbe ud, i takt med at han får nye venner og skaber nye sociale kontakter, bliver ældre osv.

At vente til han skal i skole er der ingen idé i. Der sker så meget i de næste år. Det kan sagtens være at bedste-vennen pludselig flytter, har forældre der skal skilles osv. så det venskab I troede skulle være fra børnehaven og videre i skolen, ja det bliver ikke til noget.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

I er nødt til at tage udgangspunkt i hvad der vil være bedst for jeres dreng og jeres familie lige nu og det er det I gør. Fremtiden bringer så meget og der vil naturligvis også være en ny og god børnehave, der hvor I flytter hen :)

Og ja - nogle gange er det bedst at man som forældre og bedsteforældre ikke bor tæt dør om dør, men bor længere fra hinanden ... En hård måde at I har opdaget det på, men det kommer I også igennem - vil dog lige sige at det er fuldstændig uacceptabelt med en hund, der flere gange har bidt jeres søn!

Knus herfra og rigtig god jul!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder