Op ad bakke konstant

31. oktober 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Op ad bakke konstant

Hej Helen.

Jeg trænger snart til ro, og griber efter halmstrå. Det ene er at skrive til dig, i håbet af at du kan give mig bare eet eller andet jeg kunne prøve.

Det er opad bakke konstant. Især i weekenderne. Jeg har snart ikke mere styrke at tage af. Synes livet bliver ved med at give mig modstand og intet medvind.

Der er ingen postive ændringer ved alerxander. Tværtimod. Han har stadig ondt i maven, skriger tit og vil ikke ligge alene særligt lang tid ad gangen.

Isabella kan KUN bruge mig! Vil have min opmærksomhed konstant. Konstant! Jeg prøver at slå knuder på mig selv, pisser rundt fra den ene til den anden og tilbage igen for at opfylde behov.

Intet hjælper. Jeg gør alt det pædagogiske korrekte og ender alligevcel i en blindgyde hver eneste gang.
Hver morgen beder jeg til at der bare er LIDT ændringer og HVER morgen er det hele lidt sværere.

Der er ingen i min omgangskreds der har mere overskud at give af. Min kæreste får overhovedet ikke lov af min datter at hjælpe. Det er kun mig der kan bruges. Min søn vil KUN være hos mig, ellers skriger han fuldstændigt hysterisk. Min mor er den eneste der kan passe ham.

Han vil gerne snakke med andre, men kun hvis han ligger ned eller sidder hos mig. Bliver hys ligeså snart han kommer over til andre.

Jeg er ved at gå amok snart!

Weekenderne er et HELVEDE! Regulært HELVEDE!

Fra kl. 6 om morgene til kl. 18 om aftenen er jeg på UDEN pause!!!! Jeg står noglegange op og spiser aftensmad. For min søn skriger og min kæreste kan ikke hjælpe. Han er meget mærket af alt det arbejde og stress mht. hans fars død og han har stadig en masse arbejde på hans job og herhjemme på huset.

Men han prøver, men får ikke lov af børnene.

Jeg føler mig SINDSSYG alene! Jeg er begyndt at vrisse af mine børn og undskylder også ...

Annonce

... bagefter.
Jeg strækker mig hver eneste dag så meget at jeg tror sgu snart jeg brister. Prøver at gøre tingene så godt jeg kan, men hver dag kommer der lige en ny ting, som jeg skal slås med.

Sorgen over tabet af vores reservefar og svigerfar er begyndt at komme frem og jeg har konstant en klump i halsen.

Jeg har altid været et meget positivt menneske og kan stadig mærke den indre flamme og tro på at det nok skal ændre sig, men den er ved at brænde ud. For INTET ÆNDRER SIG !!! Det bliver kun værre og værre og jeg forstår det ikke.

På 4 mdr har jeg haft 2 timer for mig selv sammenlagt.

Og utroligt nok så savner jeg mine unger i de timer og glæder mig til at se dem. Jeg må jo være åndssvag!!!

Jeg føler jeg skynder mig konstant. Jeg går i bad een gang om ugen hvis jeg heldig. Jeg har de få principper som jeg prøver at efterleve hver dag, men nej, min datter får ikke altid børstet tænder, hvilket hun jo skal!
Jeg nyder faktisk at lave mad og rydde op, utroligt nok, for så føler jeg at jeg er andet end en behovsopfylder.

Jeg FATTER ikke at min datter ikke føler at hun får nok opmærksomhed, for lige så snart jeg sætter mig ned med hende og leger lego eller lægger puslespil, så vil hun helst lege selv og så er jeg overflødig.

I løbet af en weekend siger hun hvert 5 sekund (og jeg overdriver ikke!) "Se mor! Moar!!

Hvad fanden gør jeg forkert??? Jeg behøver ikke få nogen grund til hun er sådan, for det ved jeg godt. Jeg behøver konkrete ting som jeg kan gøre, der vil virke! Bare en lille bitte smule og please... ikke sig jeg skal holde ud! For så hyler jeg sgu...

Det er netop det jeg gør hver dag.

Det er hårdt når man ikke kan trække mere på andre end man gør og at det alligevel ikke hjælper, for det er kun mig der kan bruges.

Hvad gør jeg?

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.