Brev:
Moden mor - Vi overvejer endnu et barn
28. september 2010
Alder:
16 mdr.
Moden mor - Vi overvejer endnu et barn
Hej Helen,
Jeg ved ikke om du kan hjælpe mig med mit problem, men du kan måske give mig din mening..
Min mand (43 år) og jeg (44 år) mødte hinanden for 6 år siden.. Sammen har vi lille Simon, som nu er 16 mdr, han er enebarn..
Efter vi havde taget beslutningen om at prøve, gik det temmelig hurtigt, efter 3 forsøg var han hjemme :o) Jeg havde en drømme graviditet, og en super fødsel - det gik rigtig hurtigt, men det gik godt..
Det svære kom bagefter..
Jeg havde virkelig svært ved at forholde mig til at alt ikke var som jeg havde forestillet..
At Simon ikke ville holde op med at græde når jeg tog ham op, og at han ikke bare lagde sig til at sove når han blev lagt..
Dette gjorde at jeg kom i en speciel mødregruppe, for mødre med efterfødselsreaktioner..
Det hjalp mig rigtig meget, og har bragt nogle søde veninder ind i mit liv..
Min mand har også været hårdt ramt, og følt sig vældig skudt til siden..
På et tidspunkt var vi simpelthen ved helt at miste fodfæstet, og måtte ha' lidt hjælp i form af parterapi..
På trods af dette har lysten til, at forsøge os med endnu et barn meldt sig temmelig kraftigt. Efter vi fik Simon har den hele tiden været her, men ikke så intens som den er nu..
Jeg er pludselig blevet angst for Simons fremtid som alene barn, selvom vi hele tiden har været enige om at vi ville gøre en ekstra indsats for ham, så vejer den rigtig tungt hos mig..
Jeg har aldrig haft en drøm om at få børn, men efter Simon tænker vi tit på hvordan det ville ha' været hvis vi havde mødt hinanden tidligere.. Nu kunne jeg pludselig godt forestille mig et liv, med et hus fyldt med børn og rigt på liv...!!
Simon er utrolig krævende.. Han er en dejlig glad dreng, vellidt mange steder, da han næsten altid smiler. Han har lune og humor, men har også en kort lunte og et iltert temperament.. Hvilket tit bringer os ud i små konflikter :o)
Hvis ikke han lige må det han gerne vil, så ryger han helt i top - det skal nok bringe os megen glæde fremover :o)
Simon har været en del syg, forkølelse, lungebetændelse, udslæt, svamp, hvilket også har trukket nogle veksler på os..
Jeg er SÅ smadder træt i perioder, og så vupti er det glemt igen, for så beviser Simon meningen med børn ;o) - utroligt hvor meget man kan klare.
Når man så er helt nede, klarer man det alligevel - mærkværdigt nok..
Jeg vidste ikke at jeg havde så mange kræfter..
Jeg tænker bl.a.
Kan jeg overhovedet klare det..??!!
Hvis jeg f.eks. blev gravid nu, så ville jeg være 45 år når jeg skal føde, hvordan kan man forsvare det..??!!
Jeg er i totalt vilrede, og aner ikke mine levende råd..
Vi fortrød jo ikke Simon, men vil vi fortryde endnu et barn..??!!
Hvordan bliver graviditeten..??!!
Er der noget galt med fosteret, kan jeg så få det fjernet, eller får Simon en søskende som er syg..
Jeg håber at du kan hjælpe mig med at bringe lidt orden i mine tanker..
De bedste hilsner fra
Vibeke