Brev:
Udfordring med vores lille søn
25. juli 2010
Alder:
3 mdr.
Udfordring med vores lille søn
Hej Helen..
Jeg skriver til dig da vi har fået os noget af en udfordring med vores lille søn...
Han er født 4 april i år, så snart 4 mdr. Han var 57 cm og vejet 3750g ved fødslen.. Nu vejer han 8,5kg og er 70 cm lang.. en stor dejlig dreng..
Da han var 1 uge gammel blev jeg indlagt, så vi fik en rigtig dårlig start..:-(( så måtte give lidt mme (nan h.a 1) og ellers har jeg ammet ham. Min amning er aldrig rigtigt kommet igang, så han får begge dele nu.
De første 14 dage kunne han sove 3-4 timer i træk, men så vendte det, så nu sover han max. 45 min x 2 om dagen. Så når han er vågen er han tit overtræt og græder en del. Min sp har sagt jeg skal få ham til og sove mere om dagen, men det er en umulig ting for ham.
Har også købt din bog om sovevaner, men syntes ikke rigtigt det virker, med gå ture når han vågner..:-((
Har stort set prøvet alt for at få ham til og sove videre, men han har bare store øjene. Men 5- 10 min efter han vågner, er han utilfreds.. Man kan næsten sætte uret efter hvornår han vågner.. natte sover han faktisk fint...
Skal også lige siges han er taget med akut kejsersnit da han var stjerne kigger. Han havde også kolik, men det over nu..:-))
vi var til kiropraktor med han, da han havde høj i højre nakke..
Vores dag ser ud..
vågner 6-7 ammes i mors seng og sover lidt videre.
9-9.30 flaske 120ml sover max 45 min.
ca. kl. 12 flaske 120 ml. sover max 45 min
ca. kl 15 flaske 120 ml eller bryst. sover 30 min.
ca kl 18 flaske/bryst vil ikke sove her.
ca 20-20.30 puttes til natten 120ml flaske.
23-24 flaske 120 ml. sover videre
03-03.30 flaske/bryst sover videre
vågner 6-7..
Skal lige siges han har aff. hver 5 dag. Dette er meget grøn/ slimet og han pruttet rigtigt meget..
Sp har sagt vi skal give laktulose 3 ml x 2 dgl. så det har han fået nu i næsten 1 mdr. og de sidste 14 dage har han haft aff. 2- 3 dage imellem, men stadig grøn/slimet...
Vores spørgsmål er om han får for lidt mad om dagen??
eller vi skal starte på skemad/vælling, da han jo er en stor dreng??
Har prøvet og give ham 150 ml nu med nye sutte på flasken, men syntes stadig ikke han tager meget mere end de 120 ml.
Og hvad med søvnen, er ved og blive lidt træt af han ikke sover mere om dagen, da vi også har et tvillinge par på 11 år, som også kræver en del...
Tænker også mere på om det er sundt for ham, han ikke får mere søvn om dagen..??
Den sidste uge her, har han næsten ikke ville have mit bryst og vil heller ikke rigtig drikke flasken.. Det har været meget små tåre han har spist af mig og enten langt mellem flaske eller hyppigt, men små portioner..
Håber du kan hjælpe os med vore lille udfordring..
Kærlig hilsen
Camilla og Morten... :-))