Udfordring med vores lille søn

25. juli 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Udfordring med vores lille søn

Hej Helen..

Jeg skriver til dig da vi har fået os noget af en udfordring med vores lille søn...

Han er født 4 april i år, så snart 4 mdr. Han var 57 cm og vejet 3750g ved fødslen.. Nu vejer han 8,5kg og er 70 cm lang.. en stor dejlig dreng..

Da han var 1 uge gammel blev jeg indlagt, så vi fik en rigtig dårlig start..:-(( så måtte give lidt mme (nan h.a 1) og ellers har jeg ammet ham. Min amning er aldrig rigtigt kommet igang, så han får begge dele nu.

De første 14 dage kunne han sove 3-4 timer i træk, men så vendte det, så nu sover han max. 45 min x 2 om dagen. Så når han er vågen er han tit overtræt og græder en del. Min sp har sagt jeg skal få ham til og sove mere om dagen, men det er en umulig ting for ham.

Har også købt din bog om sovevaner, men syntes ikke rigtigt det virker, med gå ture når han vågner..:-((
Har stort set prøvet alt for at få ham til og sove videre, men han har bare store øjene. Men 5- 10 min efter han vågner, er han utilfreds.. Man kan næsten sætte uret efter hvornår han vågner.. natte sover han faktisk fint...

Skal også lige siges han er taget med akut kejsersnit da han var stjerne kigger. Han havde også kolik, men det over nu..:-))
vi var til kiropraktor med han, da han havde høj i højre nakke..

Vores dag ser ud..

vågner 6-7 ammes i mors seng og sover lidt videre.
9-9.30 flaske 120ml ...

Annonce

... sover max 45 min.
ca. kl. 12 flaske 120 ml. sover max 45 min
ca. kl 15 flaske 120 ml eller bryst. sover 30 min.
ca kl 18 flaske/bryst vil ikke sove her.
ca 20-20.30 puttes til natten 120ml flaske.
23-24 flaske 120 ml. sover videre
03-03.30 flaske/bryst sover videre
vågner 6-7..

Skal lige siges han har aff. hver 5 dag. Dette er meget grøn/ slimet og han pruttet rigtigt meget..
Sp har sagt vi skal give laktulose 3 ml x 2 dgl. så det har han fået nu i næsten 1 mdr. og de sidste 14 dage har han haft aff. 2- 3 dage imellem, men stadig grøn/slimet...

Vores spørgsmål er om han får for lidt mad om dagen??
eller vi skal starte på skemad/vælling, da han jo er en stor dreng??

Har prøvet og give ham 150 ml nu med nye sutte på flasken, men syntes stadig ikke han tager meget mere end de 120 ml.

Og hvad med søvnen, er ved og blive lidt træt af han ikke sover mere om dagen, da vi også har et tvillinge par på 11 år, som også kræver en del...

Tænker også mere på om det er sundt for ham, han ikke får mere søvn om dagen..??

Den sidste uge her, har han næsten ikke ville have mit bryst og vil heller ikke rigtig drikke flasken.. Det har været meget små tåre han har spist af mig og enten langt mellem flaske eller hyppigt, men små portioner..

Håber du kan hjælpe os med vore lille udfordring..

Kærlig hilsen
Camilla og Morten... :-))

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder