Brev:
Pege, gå selv, væksthormon
15. juli 2010
Alder:
20 mdr.
Pege, gå selv, væksthormon
Hej Helen… så er jeg på banen igen..
Jeg har nogle spørgsmål ang. opdragelse.. synes min dreng er blevet temmelig udfordrende… (Min dreng bliver 2 her til oktober) .. så det ligger jo til alderen:0)
Nå til sagen: Min dreng har et ”pegetrip”… lige så snart han vågner så peger han febrilsk ud i køkkenet..,ikke noget med at vågne stille og roligt… vågner hysterisk og peger bare. Men han ved ikke rigtig hvad han vil .. når han kommer derud.. ja så pejer han en anden retning.. og igen tilbage osv. det begynder at blive pænt irriterende, da det også sker i løbet af dagen… vi har prøvet lidt forskellige ting,… går vi ikke med, bliver han total hysterisk… vi vil selvfølgelig gerne støtte hans selvstændighed, men gider heller ikke bare rende rundt med ham og gå i hans retning når han ikke engang ved hvad han vil… har du et forslag til, hvad der lige foregår?
En anden ting er når vi er ude og gå, så går der ikke lang tid før han hellere vil bæres… siger man han bare selv skal, går han helt amok… lige så han ryster til sidst og bare er utrolig ulykkelig… har du et godt råd til det?
Det skal lige siges at min dreng fra start af har været meget svær med kolik, dårligt søvn og meget piveri.. det har undret mig meget hvad der lige præcis var med ham.. Vi har så lige fundet ud af han nok mangler væksthormon, så det kunne måske forklare noget ang. hans trivsel generelt.. hospitalerne siger i hvert fald det kommer til at hjælpe på hans trivsel..
Han er meget lille af sin alder (7,5 kilo, 72 cm) og skal nok have væksthormon hver dag… men derfor har mit instinkt været at han har brug for ekstra trygge rammer og ikke er så robust og kan klare de samme ting som normal trivsel børn gør?
Det er i hvert fald lidt svært at køre ”normal” opdragelse når man har et barn der har lidt specielle behov og går på hospitalet osv.. men måske er det mig der bare er for overpyldret??
Hilsen