Pege, gå selv, væksthormon

15. juli 2010

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Pege, gå selv, væksthormon

Hej Helen… så er jeg på banen igen..

Jeg har nogle spørgsmål ang. opdragelse.. synes min dreng er blevet temmelig udfordrende… (Min dreng bliver 2 her til oktober) .. så det ligger jo til alderen:0)

Nå til sagen: Min dreng har et ”pegetrip”… lige så snart han vågner så peger han febrilsk ud i køkkenet..,ikke noget med at vågne stille og roligt… vågner hysterisk og peger bare. Men han ved ikke rigtig hvad han vil .. når han kommer derud.. ja så pejer han en anden retning.. og igen tilbage osv. det begynder at blive pænt irriterende, da det også sker i løbet af dagen… vi har prøvet lidt forskellige ting,… går vi ikke med, bliver han total hysterisk… vi vil selvfølgelig gerne støtte hans selvstændighed, men gider heller ikke bare rende rundt med ham og gå i hans retning når han ikke engang ved hvad han vil… har du et forslag til, hvad der lige foregår?

En anden ting er når vi er ude og gå, så går der ikke lang tid før han hellere ...

Annonce

... vil bæres… siger man han bare selv skal, går han helt amok… lige så han ryster til sidst og bare er utrolig ulykkelig… har du et godt råd til det?

Det skal lige siges at min dreng fra start af har været meget svær med kolik, dårligt søvn og meget piveri.. det har undret mig meget hvad der lige præcis var med ham.. Vi har så lige fundet ud af han nok mangler væksthormon, så det kunne måske forklare noget ang. hans trivsel generelt.. hospitalerne siger i hvert fald det kommer til at hjælpe på hans trivsel..

Han er meget lille af sin alder (7,5 kilo, 72 cm) og skal nok have væksthormon hver dag… men derfor har mit instinkt været at han har brug for ekstra trygge rammer og ikke er så robust og kan klare de samme ting som normal trivsel børn gør?

Det er i hvert fald lidt svært at køre ”normal” opdragelse når man har et barn der har lidt specielle behov og går på hospitalet osv.. men måske er det mig der bare er for overpyldret??

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder