Brev:
Lidt af hvert - 3 mdr.
27. maj 2010
Alder:
3 mdr.
Lidt af hvert - 3 mdr.
Hej Helen…
Da vi ofte bruger dine råd og vejledning vil vi gerne høre dine synspunkter… til lidt af hvert.
Sune er 3 måneder (14 uger)
Søvn.
Sune står op sammen med os andre 6.30 el 7.00 når storesøster vækker os.
Sover igen 8.30 el. 9.00..sover ml. 2 og 3 timer i barnevogn
Er vågen max 2 timer.
Sover igen dog, mere uroligt og max 2 ½ time, i barnevogn
Er igen vågen max 2 timer
Sover igen men max 1 time…i barnevogn
I løbet af aften er han meget vågen, har nogle power naps på armen alt mellem 10 min til 1 ½ time..
Han falder i søvn ved brystet…
Og mellem 22.30 -24 får han sin sidste tår og vi går i seng.
Har tidligere sovet til 5.30 og spist sovet videre til vi blev vækket af storesøster…nu sover han til ca. 3.30 spiser og har lidt svært ved at falde i søvn igen..men når det sker sover han til 6.30/7.00
Jeg ammer fuldt ud. Ammer ham når han vågner og igen når han skal lægges altså 2 gange inden for de 2 timer han er vågen…
Hvor meget skal han sove i døgnet?
Du giver andre vejledning om 3 lure på en dag…
Tæller lang formiddags lur, mindre eftermiddags og lille aften lur for 3 lure… som i mit tilfælde eller skal det se anderledes ud?
Udvikling
Sune gylper og kaster meget op… på alle tidspunkter ikke kun lige efter maden… vægt mæssigt betyder det ikke noget født 3180 g. og vejer p.t. 6970 g. Men jeg synes det må genere ham…han kan ikke lege og tumle meget før det står ud af ham.. de mindste anstrengelser gør at han gylper/kaster op.. ja begge dele forekommer. Han savler også meget og har spyt bobler ud af munden tit. Jeg er bange for om jeg stimulerer ham for lidt .. måske hæmmer det lidt vores lege at han gylper så meget.
Han er rigtig god til at holde øjen kontakten og vil gerne den kontakt, søger den selv meget. Han vender hovedet, både når han ligger på maven og når han er siddende, efter lyde og personer der er i rummet eller kommer ind… han kigger også efter det/dem der er længere væk…. Han vil rigtig gerne være med der hvor det sker… vi forsøger at drage ham med i så mange lege som det er muligt i forhold til sin søster på 2 år + 8 måneder… er hun i bad synes han det er sjovt at sidde og kigge på griner ved plaske lydene.. griner meget når storesøster han er i kontakt med Luna.
Sune har pludret meget i bruu, pu, gruu lyde og vi har haft mange fantastiske samtaler..også som han selv har startet… men nu putter han meget sine hænder i munden og laver skrig lyde.. og vi kan ikke rigtig føre en dialog mere da han er meget optaget at lave skrig/krage lyde… han forsøger også at lave prutte lyde ved brystet og ja.. i det hele taget har han meget lyd på, skælder sit lege tøj ud.. men igen med de her skrig lyde.. er det okay.. at han ikke laver pludre lyde mere… ?
Han har også tidligere kunne rulle fra mave til ryg… men det er han stoppet med og det virker som om han ikke kan det mere.. Jeg er hele tiden i tvivl om jeg gør nok sammen med ham.. hvor meget skal jeg tilbyde og hvad skal han kunne nu…
At blive passet.
Min lille søster skal giftes midt i juni. Om 2 uger skal vi til polterabend…mormor og morfar skal passe børnene… jeg skal af sted fra morgenstunden og ja det bliver nok også sent før jeg kommer hjem det sammen med faren. Da jeg ammer… havde jeg tænkt mig at malke ud og lade ham få det på flaske…
Kan jeg godt være væk fra ham 17 timer?
Kan mormor give ham sutteflaske, uden at han glemmer hvordan han ammer…
Kan jeg drikke alkohol til polterabenden, og hvordan påvirker det min mælk, og hvornår kan jeg igen amme, så der ikke er alkohol i min mælk… skal jeg malke ud..
Ang. brylluppet midt i juni… så skal børnene være med til kl. 17… herefter skal min veninde passe børnene i vores familie sommerhus…
Igen spørgsmål om jeg kan lade ham blive passet og igen kan jeg drikke alkohold til brylluppet..
Kære Helen, jeg ved det var meget på en gang, Beklager… ser frem til dine svar.
Hilsen Line