Hård mave - baby på kun 2 mdr.

30. juli 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Hård mave - baby på kun 2 mdr.

Kære Helen,

Der er de sidste uger gået længere og længere mellem at min lille baby på 10 uger laver i bleen, først var det 3-4 dage imellem, men nu senest er der gået 9 dage og vi venter fortsat.

Han bliver ammet fuldt, pånær en halv flaske modermælkserstatning hver eller hver anden aften.

Jeg ved godt at 9 dage ikke er alarmerende men da hans tvillingesøster hver dag fylder bleen, kan jeg jo godt se hvor meget han efterhånden må have indenbords (de spiser lige ofte og lige meget) og han beklager sig også lidt af og til.

Jeg synes jeg har prøvet alle råd, cyklet, masseret med finger rundt om maven, masseret fra numse og op af ryggen, givet flaske ...

Annonce

... med kogt vand og sukker og nu også de sidste to dage 5 ml. laktulose. Er der mere jeg kan gøre?

Samtidig må du meget gerne hjælpe mig i forhold til den ældre generations velmenende råd, min mor har "Bogen om barnet" fra 1960´erne og her står at kogt moset æble er bedst til brystbørn på 1-3 måned ved forstoppelse, endvidere anbefales et tilspidset stykke sæbe op i nummi....

Jeg bliver helt gal ved tanken, men hun er slet ikke lydhør overfor at man ikke må give spædbørn den slags, og jeg bliver nødt til at have nogle facts der kan fortælle hende hvor galt hun er på den. Jeg ved godt hun bare vil hjælpe, men åhhh...

Tusind tak for hjælpen

Mange hilsner
Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.