Brev:
Hård mave - baby på kun 2 mdr.
30. juli 2009
Alder:
2 mdr.
Hård mave - baby på kun 2 mdr.
Kære Helen,
Der er de sidste uger gået længere og længere mellem at min lille baby på 10 uger laver i bleen, først var det 3-4 dage imellem, men nu senest er der gået 9 dage og vi venter fortsat.
Han bliver ammet fuldt, pånær en halv flaske modermælkserstatning hver eller hver anden aften.
Jeg ved godt at 9 dage ikke er alarmerende men da hans tvillingesøster hver dag fylder bleen, kan jeg jo godt se hvor meget han efterhånden må have indenbords (de spiser lige ofte og lige meget) og han beklager sig også lidt af og til.
Jeg synes jeg har prøvet alle råd, cyklet, masseret med finger rundt om maven, masseret fra numse og op af ryggen, givet flaske med kogt vand og sukker og nu også de sidste to dage 5 ml. laktulose. Er der mere jeg kan gøre?
Samtidig må du meget gerne hjælpe mig i forhold til den ældre generations velmenende råd, min mor har "Bogen om barnet" fra 1960´erne og her står at kogt moset æble er bedst til brystbørn på 1-3 måned ved forstoppelse, endvidere anbefales et tilspidset stykke sæbe op i nummi....
Jeg bliver helt gal ved tanken, men hun er slet ikke lydhør overfor at man ikke må give spædbørn den slags, og jeg bliver nødt til at have nogle facts der kan fortælle hende hvor galt hun er på den. Jeg ved godt hun bare vil hjælpe, men åhhh...
Tusind tak for hjælpen
Mange hilsner
Signe