Min datter bider negle

25. juni 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Min datter bider negle

Hej Helen,

Min datter på 3 år er over de seneste par måneder begyndt at bide negle :( I starten var det blot engang imellem hun sad og gnavede, men på det seneste er det blevet næsten en besættelse hos hende, og hun har konstant fingrene i munden. Med det resultat at hendes negle er helt bidt ned til kanten. Det er selvsagt ikke rart at overvære, og vi skiftesvis beder hende om at tage hånden ud og forsøger at ignorere hende (for at det ikke skal være et opmærksomhedspunkt). Men uden effekt, uanset hvad vi gør. Jeg har også ...

Annonce

... forsøgt med neglelak, der efter sigende skulle smage grimt, men heller ikke det har hjulpet.

Med til historien hører, at hun altid har været meget oralt fokuseret - har altid haft en tendens til at tage ting i munden og er MEGET glad for sine sutter, som vi - selvom hun er fyldt 3 - nu har besluttet os for at vente med at sige farvel til.

Har du nogen råd til hvordan vi kan gribe situationen an? Skal vi bare acceptere det og så håbe det går over med alderen - at vi kan tale hende til fornuft senere hen?

På forhånd tak.
Gry

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.