Barn nr. 2 - 21 mdr.

27. januar 2009

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Barn nr. 2 - 21 mdr.

Hej Helen.

Jeg har lige nogle tanker som jeg har brug for at få en anden til at se på med andre øjne.

Vi har jo Thea på godt og vel 21 mdr. og er den dejligste og glade pige. Jeg har før hen skrevet til dig omkring hendes sovevaner osv. Det er dog blevet meget bedre og mor kan også godt efterhånden selvom det stadigvæk er far der er bedst. :o) Men så har jo også sit punkt hvor han føler at det er ham der kan det der, hvilket han også ser ud til at nyde lidt :o)

Så alt i alt går det rigtig godt, faktisk så godt at vi nok snart går igang med projekt barn2 :o) vi vil helst hvis dette også kan blive et forårs/sommerbarn, så vi planlægger lidt :o) Det er rigtig hyggeligt at gå og snakke om og rigtig dejligt alt sammen, og vi ønsker rigtig meget et barn til, det bliver så min mands nr 4 barn, men han vil rigtig gerne have flere, så det er bare dejligt.

Jeg har dog mine tanker omkring dette alligevel, Vi arbejder er del modsat skift hvorad min mand er på aften arbejde hver anden uge, så jeg står selv med det hele der, Det går også nok, da han er rigtig flink til at gøre så meget klart til mig som muligt om formiddagen, men synes alligevel det er lidt hårdt, og især omkring putning, der går altid lidt før Thea sover om hun små græder altid lidt, hvor jeg så skal sidde lidt ved hende hvorefter jeg går ud, efter et par gange falder hun dog i søvn.

Jeg kan så herved ikke lade være med at tænke på, hvis vi nu havde et lille barn mere, når jeg nu er selv der, synes jeg har svært ved at forestille mig hvis den lille græder og Thea ikke vil sove osv og så jeg står helt selv med det hele, min mor bor i århus (vi bor selv på als) og min svigermor sidder i kørestol, så jeg kan ikke bare lige ringe efter nogle, ved ikke om det er normale tanker at have i forbindelse med at man planlægger nr 2?? eller om det ...

Annonce

... bare er mig der allerede kan forestille mig skræk-aftener :o)

Tror at jeg har det sådan fordi at Thea altid har haft svært ved at falde i søvn og har virkelig holdt os vågne i mange nætter i træk, hvilket var rigtig hårdt og nedslidende, og dermed at lidt bange for at nr 2 også bliver sådan. .

Jeg har det som om jeg går med to slags følelser og tanker, det ene sted glæder jeg mig helt vildt til at blive gravid (nød virkelig min anden graviditet) og at få en lille en igen og tænker tit på det, og det andet sted kan jeg se alle de aftener og nætter, hvor man render op og ned af gulvet med den lille der bare skriger og man har prøvet alt og intet virker, og så kan jeg ikke lige se for mig, hvordan jeg skal overleve det, når Thea også er der og også kræver sin ret med tid sammen med mig når jeg er dødtræt hvis du forstår mine tanker??

Ved godt det er at se lidt sort på det hele, men det er sådan jeg har det og kan nogle gange slet ikke finde ud af hvad jeg føler eller tænker...

Jeg havde en meget hård fødsel med Thea og har snakket med lægen om det og hun lover mig at det ikke gentager sig og at hun nok skal hjælpe mig det hun kan... Så det håber jeg virkelig holder stik, da jeg nødig vil igennem det samme igen... Har også på fornemmelsen at det er omkring det med fødselen der nogle gange får mig til at se lidt sort på det at få nr to, da jeg virkelig frygter at skulle igennem en fødsel igen og slet ikke kan se, hvordan en fødsel kan blive god som min læge siger...

Som du kan se er jeg meget forvirret i mine tanker omkring det at få barn nr 2 selvom jeg ovehovedet ikke er i tvivl om at der kommer en lille en mere :o) Så har jeg bare lige brug for at du lige giver dine tanker omkring dette og måske kan give mig et par opløftende ord til at jeg nok skal klare det hele :o)

Mange hilsner fra Theas Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor