Laktulose? - 3 mdr.

7. december 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Laktulose? - 3 mdr.

Hej Helen

Vi fulgte dit råd fra sidst om at give vores datter en flaske mme om aftenen, og det har vi stort set gjort siden (dvs. en uge nu)

Vi har haft startproblemer med aftener hvor vi først kom i seng kl 02 allesammen fordi hun først var mæt der, da hun ikke kunne finde ud af flasken - det er hun heldigvis kommet efter, og nu spiser hun det hun kan få hos mig, og derefter gerne et sted mellem 150 og 180 ml. mme.

Herefter sover hun gerne 10-11 timer (nogle gange vågner hun en enkelt gang og skal lige have en lille smule fra mig, og sover videre)
- så vi er rigtig tilfredse med at hun får det tilskud - det tror jeg hun har manglet (hendes vægt er begyndt at øges nu - ...

Annonce

... langsomt men det går den rigtige vej:))

Morgenen efter hendes første flaske mme havde hun afføring, så det var jo fint, men hun har ikke haft afføring siden (imorgen, mandag 8/12 er det en uge siden). Hvor mange dage må der gå mellem afføringer når hun både får brystmælk og mme?

Hun prutter meget om morgenen når hun ligger og vågner, og kan godt nogle gange stikke i et hyl når jeg vil lægge hende til brystet, men ellers virker det ikke til hun er forstoppet eller har ondt i maven - men selvom hun måske ikke lader sig mærke så meget med det, så skal hun vel af med noget jævnligt? - men hvor ofte er normalt? Skal jeg give hende noget laktulose, og hvor meget?

God jul, Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far