Brev:
Laktulose? - 3 mdr.
7. december 2008
Alder:
3 mdr.
Laktulose? - 3 mdr.
Hej Helen
Vi fulgte dit råd fra sidst om at give vores datter en flaske mme om aftenen, og det har vi stort set gjort siden (dvs. en uge nu)
Vi har haft startproblemer med aftener hvor vi først kom i seng kl 02 allesammen fordi hun først var mæt der, da hun ikke kunne finde ud af flasken - det er hun heldigvis kommet efter, og nu spiser hun det hun kan få hos mig, og derefter gerne et sted mellem 150 og 180 ml. mme.
Herefter sover hun gerne 10-11 timer (nogle gange vågner hun en enkelt gang og skal lige have en lille smule fra mig, og sover videre)
- så vi er rigtig tilfredse med at hun får det tilskud - det tror jeg hun har manglet (hendes vægt er begyndt at øges nu - langsomt men det går den rigtige vej:))
Morgenen efter hendes første flaske mme havde hun afføring, så det var jo fint, men hun har ikke haft afføring siden (imorgen, mandag 8/12 er det en uge siden). Hvor mange dage må der gå mellem afføringer når hun både får brystmælk og mme?
Hun prutter meget om morgenen når hun ligger og vågner, og kan godt nogle gange stikke i et hyl når jeg vil lægge hende til brystet, men ellers virker det ikke til hun er forstoppet eller har ondt i maven - men selvom hun måske ikke lader sig mærke så meget med det, så skal hun vel af med noget jævnligt? - men hvor ofte er normalt? Skal jeg give hende noget laktulose, og hvor meget?
God jul, Elisabeth