D-vitamin og tør bag ørene

25. november 2008

Kategori:
Alder:
16 mdr.

D-vitamin og tør bag ørene

Hej Helen.

Lige to korte spørgsmål.

1. Man hører så meget om at mange voksne har d-vitamin mangel. Kan man forbygge det allerede nu, ved at give d-vitamin ligesom da de var små? Hun får multivitamin med kalk, da hun jo som bekendt ikke vil drikke mælk. Kan man gøre mere?

2. Hun er utrolig tør bagved ørene. Jeg tror det er fordi jeg ikke får tørret hende ordenligt bagved dem, når hun har været i bad (jeg prøver alt hvad jeg ...

Annonce

... kan, men hun skriger og bliver rigtig ked når hun får tørret hår og bagved ørene) kombineret med det lange hår som jo ikke kan tørres helt tørt med et håndklæde. Jeg smørrer med Derma babycreme, men tror det sviger (hun er rød i huden) og hun bliver ked når jeg smørrer. Er der andet jeg kan smørre med? Fremover tørrer jeg selvfølgelig huden helt tør, også selvom hun bliver gal. For det andet er jo synd:-(

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder