Gul urin og apnøtilfælde

19. november 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Gul urin og apnøtilfælde

Hej igen Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit brev Jeppes mad og mave. Han er 3½ måned.

Jeg har set på hans urin stråle og den er faktisk meget gul. Hvad kan jeg gøre for at det blir lyst som det skal være? Hva betyder en gul stråle, er det væskemangel?

Jeppe vejede 3610 ved fødslen og nu omkring 7600. Han er ca 65 cm lang. Vi havde en oplevelse hvor jeg fandt ham livløs i barnevognen for 3 uger siden og blev indlagt på børneafdelingen i Kolding i en uge. De indersøgte ham for alt muligt, men fandt ingenting. De kalder det for et apnøtilfælde. De hjalp ham lidt med hans mave og gav ham movicol, hvilket jeg har stoppet med igen i samråd med min sundhedsplejerske, som foreslår laktulose, som han faktisk har fået i over to måneder.

Men en læge gav mig restriktioner på hans mad, og hvis hans spiser 6 gange i døgnet skulle ...

Annonce

... han have 180 ml af gangen. Nogen gange spiser han ikke 6 gange. Selvom han er stor, får han så for lidt mad? Jeg er så nervøs for at jeg ikke gør det jeg skal for at hjælpe ham til at få det bedre. Men han er undersøgt og har været til alt muligt.

Han vil ikke for godt have kogt vand. Skal jeg tilbyde ham mad oftere? Jeg synes stadig han er meget ked af det. Også uden for de tidspunkter han plejer når "kolikken" var værst. Og om dagen græder han ikke på samme måde. Han græder som om han har ondt og er utilpas. også tidligt om morgnen. Så vrider han sig og slår med hovedet. Men indimellem det er han en rigtig glad lille dreng, der vender sig selv om på maven, vil gerne følge med i alting og er god til kontakt. Han smiler og er begyndt at klukgrine så småt. Så jeg mener jo han trives. Jeg er bare så bange for ikke at gøre det rigtigt.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre