Brev:
Blæksprutte
9. oktober 2008
Alder:
2 år, 10 mdr.
Blæksprutte
Hej Helen
Tak for dine altid gode svar. Jeg har nu endnu en ting jeg ikke kan få til at gå op i en højere enhed.
Jeg er ofte alene med mine to drenge og det er især problemaisk om aftenen. Min yngste søn er 3 måneder og den ældste 2 år og 10 måneder. Den store går i vugggestue. Jeg henter ham kl. 16.00. der har jeg lavet alt hvad jeg overhovedet kan, så der kun er børnene at tage sig af stort set. Alligevel føler jeg at jeg ikke slår til.
Den store er helt umulig og råber og vil ingen ting selv om jeg foreslår forskellige ting når den lille ikke lige kræver min opmærksomhed. Han vil helst bare se en film, som det så tit ender med at han får lov til for husfreds skyld og fordi jeg ikke kan tilbyde ham andet, når jeg skal tage mig af den lille. Jeg synes han ser for meget film, men hvad kan jeg tilbyde ham ellers når jeg tager mig af den lille.
Jeg bliver vred og ked af det og føler ikke jeg overhovedet slår til som mor for nogen af dem. Jeg er jo ingen blæksprutte.
Min mand og jeg er blevet enige om at det ville være godt med noget hjælp i hjemmet, men jeg kan ikke finde ud af, hvilken hjælp der ville gavne mest for os alle sammen. Vi har rengøringshjælp så det er ikke der.
Jeg har overvejet en aupair, men jeg føler at det er en falliterklæring at jeg ikke kan passe mine egne børn. På den anden side skal børnene jo ikke lide under min stolthed. Jeg har også overvejet en til at hjælpe bare fra 16 - 20 hvor der er mest pres på.
Jeg er helt i vildrede. Kan du hjælpe mig med nogle gode ideer til hvordan vi kan få aftenen til at fungere bedre?
Mange hilsner
Dorthe