Brev:
Bedsteforældrepasning og mælk
24. april 2008
Alder:
15 mdr.
Bedsteforældrepasning og mælk
Kære Helen
Jeg har med stor nytte læst dine svar gennem det sidste årstid. Senest læste jeg om pasning af en 1 årig i 6 dage og kom i tanke om et spørgsmål.
Vi bor selv i udlandet og har en stor pige på 9 år og en dreng på 15 måneder. Til jul kommer mine forældre herned og vi overvejer i den forbindelse at lade dem passe børnene i 4 dage, så vi selv kan rejse til Indien. Vi vil ikke have Jakob med, der til den tid er 2 år.
Jeg tænker på om han vil føle sig mere tryg hvis hans søster også er hjemme og hygge med mormor og morfar mens mor og far er væk. De er rigtig glade for hinanden. Ellers overvejer vi at tage storesøster med. Mine forældre vil gerne passe dem både sammen og enkeltvis - det er op til os. Vi skal til Danmark til sommer i 8 uger, hvor de selvfølgelig vil være meget sammen og lære hinanden at kende bedre. Desuden vil vi først rejse efter jul, så de også har været sammen nogle dage før vi forlader dem. Han bliver således passet i eget hjem og af kærlige bedsteforældre. Er det synd at overlade en 2 årig til sine bedsteforældre i 4 dage?
En anden ting er mælk. Jeg læste også et langt indlæg om mælk. Min søn drikker ikke mælk. Jeg har prøvet alle slags: sød, let og skummet, men han får opkastfornemmelse. Han drikker meget vand. Han spiser en yoghurt (125 ml) til formiddag, havregrøden laves på 1 dl mælk (han spiser nok halvdelen) og han spiser smørreost på brød samt smør i grød og mad. Får han kalk nok eller skal jeg give ham tilskud som omtales i et af dine svar. Hvad hedder det? Han får en halv børne multivitaminpille fra Matas. Måske kan jeg godt give ham en hel. Han er vild med dem.
Tak for dine svar,
Kærlig hilsen
Trine
PS Jeg har ammet Jakob til nat til han var 14 måneder, bl.a. fordi han ikke ville drikke mælk. Der fik han vel 1-2 dl, så han har været dækket ind. Men nu tror jeg ikke han får helt nok kalk.