Brev:
Sprogudvikling, kælenavn og bedsteforældre
10. december 2007
Alder:
2 år, 3 mdr.
Sprogudvikling, kælenavn og bedsteforældre
Hej Helen
Så har jeg endnu et spørgsmål til dig og denne gang drejer det sig om sproget. Rico er nu 2 år og 3 mdr og har et rigtig fint sprog. Der er dog lige det at han ikke kan sige sit eget navn, men kalder sig selv for Hudde, hvilket jo ikke minder særlig meget om Rico :-)
Han ved egentlig godt at det er forkert tror jeg, for han griner når vi prøver at få ham til at sige Rico i stavelser og siger fint Ri, men finder så ud af at vi vil have ham til at sige Rico og siger så Hudde og griner. Det er jo meget sødt, men nu er svigerfamilien begyndt at kalde ham Hudde fordi de synes det lyder sjovt og det synes jeg jo ikke er en særlig god idé, for jeg vil jo nødig have han stadig kalder sig Hudde når han skal i børnehave.
Hvad mener du? Hvordan får jeg det ændret? Eller skal jeg bare lade stå til?
Med venlig hilsen
Tina