Mit barnebarn bliver altid ked af det når jeg/vi går

22. oktober 2010

Alder:
2 år, 6 mdr.

Mit barnebarn bliver altid ked af det når jeg/vi går

Hej Helen.

Mit barnebarn er tæt knyttet til mig/os. Så hun græder hvergang vi går, især når vi har passet hende hjemme hos hende. Det har stået på i lang tid nu. Det går bedre når mor eller far laver noget med hende, idet vi skal gå.

Forældrene foreslog at vi forberedte hende på at vi skulle gå et lille stykke tid i forvejen. Det har ikke virket og barnet oplever det måske som noget særligt, hvilket det jo ikke gerne skulle være, da vi kommer igen og igen.

Det går bedre når vi passer hende hos os og mor eller far henter. Så falder det åbenbart mere naturligt.

Jeg har afleveret hende i vuggestuen ...

Annonce

... et par gange, hvor der ikke har været gråd. Men glæde over at se veninder og pædagoger.

Vi henter mit barnebarn 2 gange om ugen og mormor henter hende en gang om ugen. Vi er alle meget på, når vi er sammen med barnet.

Forældrene er i karriere jobs og arbejder mange timer om ugen. Samtidig har de valgt at have deres fritidsinterresser, som nogle gange er om aftenen og også nogle timer på skift i weekenderne.

Vi har det fint med forældrene. Kan snakke sammen om tingene og har aftalt at de to forældre skal være mere på, når vi forlader hjemmet.

Men har du nogle ideer til hvad vi kan gøre.

Farmor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre