Brev:
Stop med amning - 14 mdr.
28. juli 2008
Alder:
14 mdr.
Stop med amning - 14 mdr.
Kære Helen,
Jeg har to spørgsmål, og jeg vil prøve at gøre det så kort som muligt:)
Min datter er 14 måneder gammel, og jeg forsøger i øjeblikket at stoppe med amning. Jeg ammer kun hver ca. 3. dag og dét alene af den grund, at mine bryster til sidst er fyldte med mælk samt har mælkeknuder. Jeg har forsøgt at malke lidt ud med hænderne, men uden det rigtig hjalp. Derfor har jeg ammet i frygt for at få brystbetændelse, som jeg havde, da min datter var to uger gammel.
Hvorfor bliver mine bryster ved med at fyldes op? Hvordan skal jeg stoppe helt?
Mit andet spørgsmål er en konsekvens af det første. Min datter har nemlig fundet ud af, at hun i stedet for at blive ammet i søvn, kan nulre sig til ro med mine brystvorter. Det er måske også årsagen til, at de bliver fyldt med mælk, fordi hun stimulerer dem? Og så har du nok også gættet, at hun sover i vores seng.
Vi vil meget gerne have hende over i hendes egen, men de gange vi har forsøgt, har hun efter to minutter grædt så meget, at hun nærmest var ved at kaste op. Jeg tænker derfor, at der må være en anden vej - f.eks. en middelvej, som en madras på gulvet, hvor jeg stille lister op? Og måske en bamse som en brystvortesubstitut? Men hvordan får jeg den introduceret?
Det skal tilføjes til det med at sove i egen seng, at vi bor i New York og rejser meget, både til Danmark og andre lande, og på den måde er det endt med at hun altid har sovet mellem os. Men nu ser det ud til, at vi har et par måneder uden rejseri.
Det blev selvfølgelig lidt længere og med lidt flere spørgsmål end forventet.
Håber du kan hjælpe.
Majbarn