Stop med amning - 14 mdr.

28. juli 2008

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Stop med amning - 14 mdr.

Kære Helen,

Jeg har to spørgsmål, og jeg vil prøve at gøre det så kort som muligt:)

Min datter er 14 måneder gammel, og jeg forsøger i øjeblikket at stoppe med amning. Jeg ammer kun hver ca. 3. dag og dét alene af den grund, at mine bryster til sidst er fyldte med mælk samt har mælkeknuder. Jeg har forsøgt at malke lidt ud med hænderne, men uden det rigtig hjalp. Derfor har jeg ammet i frygt for at få brystbetændelse, som jeg havde, da min datter var to uger gammel.

Hvorfor bliver mine bryster ved med at fyldes op? Hvordan skal jeg stoppe helt?

Mit andet spørgsmål er en konsekvens af det første. Min datter har nemlig fundet ud af, at hun i stedet for at blive ammet i søvn, kan nulre sig til ro med mine brystvorter. Det er måske også årsagen til, at de bliver fyldt med mælk, fordi ...

Annonce

... hun stimulerer dem? Og så har du nok også gættet, at hun sover i vores seng.

Vi vil meget gerne have hende over i hendes egen, men de gange vi har forsøgt, har hun efter to minutter grædt så meget, at hun nærmest var ved at kaste op. Jeg tænker derfor, at der må være en anden vej - f.eks. en middelvej, som en madras på gulvet, hvor jeg stille lister op? Og måske en bamse som en brystvortesubstitut? Men hvordan får jeg den introduceret?

Det skal tilføjes til det med at sove i egen seng, at vi bor i New York og rejser meget, både til Danmark og andre lande, og på den måde er det endt med at hun altid har sovet mellem os. Men nu ser det ud til, at vi har et par måneder uden rejseri.

Det blev selvfølgelig lidt længere og med lidt flere spørgsmål end forventet.

Håber du kan hjælpe.

Majbarn

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder