Brev:
Har ændret sin søvn og ammerytme
19. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Har ændret sin søvn og ammerytme
Hej.
Har en datter på 3 måneder, som jeg ammer fuldt ud og har på intet tidspunkt haft problemer omkring dette. Har indtil nu ammet ca. 8 x i døgnet. Vores døgn ser ca ud som følger:
Lægges i seng mellem 20-21 og sover frem til kl.4-5, hvor hun ammes og sover igen til kl 7.30-8 og tager så 1-2 lure i løbet af dagen af 1-3 timers varighed.
De sidste dage har hun sovet mere. F.eks. Igår sov hun 2 timer til formiddag og 4 timer til eftermiddag og igen først på aftenen 3 timer. Hun er meget opmærksom, vågen og smilende, samt nem at stimulere, når hun ikke sover, men fik jo så "kun" mad 6x igår. Hun vågnede kl 3 i nat, blev ammet og ville så ikke rigtig sove igen...
Kan det det være fordi vi stimulerer for meget hun er begyndt at sove så mange timer? Eller er det den nye verden hun oplever "der trætter"? Er jo så bange for, at hun ikke får nok at spise. Har fine våde bleer... (Hun spiser altid kun fra et bryst, pånær da det var varmt, og har hun gjort fra fødslen af.)
Kærlig Hilsen
Stine & Tilde