Moralsk opbakning

13. november 2007

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Moralsk opbakning

Kære Helen

Det er nu 8 dage siden jeg fik et dejligt svar fra dig vedr. ammestop af min datter på 14 måneder... Og nu trænger jeg vist til et ordentligt spark i den bagerste!! For det går bare rigtig dårligt........

Jeg har, som du foreslog, forsøgt at undlade at amme hende i søvn om dagen + om natten. KAOS!! Den lille dame VIL bare ikke sove uden den dumme babs! Det er skriiiiiiig og skråååååål og hun er slet, slet, slet ikke modtagelig for andre alternativer. Hun råber bare "da-da...da-da"...

Har prøvet at vugge/synge/kæle hende/vand/mælk/frugt/skæld ud(!!)... Men det har ingen effekt på hende. Idag tog det 3 timer at få hende til at sove til formiddag. Tilsidst var hun så rødsprængt i kinder + ...

Annonce

... øjne at jeg ga' hende en tår. 3 bab efter SOV hun.... Og sov 2½ time.

Og det er lige præcis dette scenarie jeg gerne ville undgå... Men for dælen hvor ER hun bare stædig. Om natten sover vi stort set ikke... Jo efter "godnat tåren" og så 4 timer frem... Ellers er det skrig og skrål.

Ved ikke hvad jeg håber på at du svarer, men jeg synes det er alt for hårdt at skulle stoppe et så dejligt og langt ammeforløb på denne måde... Og jeg græder, om muligt, ligeså meget som hende....

Kan du komme med lidt moralsk opbakning? Lidt input? Et spark i den bagerste? Lidt skæld ud?

På forhånd tak fra en MEGET træt moar (der lige pt overvejer at amme for evigt -- for så får vi i det mindste sovet... ZzzZ!)... :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.