Brev:
Mere mælk i det ene bryst
8. april 2007
Alder:
3 mdr.
Mere mælk i det ene bryst
Jeg har en dejlig dreng på 3 måneder, der stortrives. Han vejer 7 kg (3.8 kg fra fødslen) er nem og glad. Han sover om natten normalt fra kl 19-2, hvor han ammes og skiftes, hvorefter han sover videre til kl 6.30. Nogle gange sover han 10 timer i træk, så jeg er ikke i tvivl om, at jeg har mælk nok. Der er bare langt mere mælk i det højre bryst end i det venstre. Er det normalt at der er forskel i mælkeproduktionen fra bryst til bryst? eller tyder det på at der er en knude, der gør at venstre bryst ikke kan producere så meget mælk? Jeg ammer udelukkende.
Jeg har en datter på 8 år, og jeg havde ikke denne fornemmelse med hende. Jeg er meget opmærksom på at lægge ham til ved begge bryster på skift, så de stimuleres begge to. Men der er tydeligvis mere mælk i højre. Det ser jeg når jeg ind i mellem må malke lidt ud om natten, når han bare sover og sover.
Tine