Manglende lyst til bryst - 4 mdr.

23. februar 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Manglende lyst til bryst - 4 mdr.

Kære Helen

Mange tak for dine svar i sidste uge. Tobias sover stadig uroligt, men vi har flyttet ham ind på sit eget værelse og det betyder, at jeg sover bedre.

Vi har endelig fået Tobias til at tage flaske - han spiser mellem 150 og 200 ml mme mellem 23 og 00 om aftenen. Derefter får han ikke mad før kl. 06. Han er nogle nætter sulten, men vi kan holde ham hen ved at ligge tæt sammen med ham eller ved at tilbyde ham vand.

Tobias spiser også grød to gange om dagen. Han spiser 3/4 dl risgrød med lidt sveskemos på. Mit problem er bare at han ikke vil spise ved mig længere. Jeg er bange for at indføringen af skemaden og flasken får ham til at takke nej til brystet. ...

Annonce

... Hvis Tobias trives bedst på flaske er det også fint, men er der noget jeg kan gøre for at få ham til at spise ved mig?

Mine bryster bliver selvfølgelig fyldt med mælk - hvis jeg skal stoppe med at amme, hvordan skal det så foregå? Tobias spiser lige nu max. 5 minutter ved mig - derefter vender han hovedet væk og hvis jeg prøver at give ham mere bliver han helt stiv og sur. Hvis jeg derimod giver ham en flaske efterfølgende spiser han mellem 50 og 100 ml mme. Skal jeg blive ved med at tilbyde ham mme efter han har spist ved mig?

Jeg håber stadig på at søvnen bliver bedre, hvis Tobias bliver bedre til at spise sig mæt om dagen og ikke om natten.

Venlig hilsen
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder