Brev:
Manglende lyst til bryst - 4 mdr.
23. februar 2007
Alder:
4 mdr.
Manglende lyst til bryst - 4 mdr.
Kære Helen
Mange tak for dine svar i sidste uge. Tobias sover stadig uroligt, men vi har flyttet ham ind på sit eget værelse og det betyder, at jeg sover bedre.
Vi har endelig fået Tobias til at tage flaske - han spiser mellem 150 og 200 ml mme mellem 23 og 00 om aftenen. Derefter får han ikke mad før kl. 06. Han er nogle nætter sulten, men vi kan holde ham hen ved at ligge tæt sammen med ham eller ved at tilbyde ham vand.
Tobias spiser også grød to gange om dagen. Han spiser 3/4 dl risgrød med lidt sveskemos på. Mit problem er bare at han ikke vil spise ved mig længere. Jeg er bange for at indføringen af skemaden og flasken får ham til at takke nej til brystet. Hvis Tobias trives bedst på flaske er det også fint, men er der noget jeg kan gøre for at få ham til at spise ved mig?
Mine bryster bliver selvfølgelig fyldt med mælk - hvis jeg skal stoppe med at amme, hvordan skal det så foregå? Tobias spiser lige nu max. 5 minutter ved mig - derefter vender han hovedet væk og hvis jeg prøver at give ham mere bliver han helt stiv og sur. Hvis jeg derimod giver ham en flaske efterfølgende spiser han mellem 50 og 100 ml mme. Skal jeg blive ved med at tilbyde ham mme efter han har spist ved mig?
Jeg håber stadig på at søvnen bliver bedre, hvis Tobias bliver bedre til at spise sig mæt om dagen og ikke om natten.
Venlig hilsen
Anne