Brev:
Væk med natamningen, tak
30. september 2012
Alder:
16 mdr.
Væk med natamningen, tak
Kære Helen
Det er et stykke tid siden jeg sidst har skrevet, det går fint både med den lille og den store. Lillebror på godt 16 måneder er så glad for sin dagplejemor og han er blevet rigtig god til at sove i barnevogn. Det går også godt med at putte om aftenen, hvor han falder i søvn i sin egen seng efter at have fået en tår hos mig. Der er aftener hvor han ikke bare lægger sig til at sove men protesterer, men det virker som regel at jeg sådan går lidt frem og tilbage til værelset og måske lægger tøj på plads i garderoben.
Jeg ammer fortsat Lillebror, og det har vi det begge fint med. Bortset fra natamningen, som jeg gerne ville springe over. Jeg ammer om eftermiddagen, når vi er kommet hjem, om aftenen lige inden han bliver puttet – og så om natten… Mindst en gang men sommetider op til tre gange om natten. Jeg vil gerne fortsætte lidt endnu med at amme ham, men hvordan kan jeg vænne ham fra om natten?
Jeg har læst at du anbefaler at stille noget andet i stedet for brystet, men vil jeg kunne klare at vænne ham fra selv, eller skal vi have min mand med ind over?
Håber du vil give os nogle gode råd til hvordan vi kan vænne Lillebror fra natamningen. Jeg er ved at være meget træt!
Mange hilsner fra
mor til to.