Brev:
Uro og utilpas
13. april 2012
Alder:
2 mdr.
Uro og utilpas
Hej Helen
Vores dreng på nu 9 uger har specielt de seneste 5-7 dage været noget urolig. Han har svært ved at overgive sig til søvnen. Om dagen sover han nogle meget korte lure, han er ked af det og bliver trillet i søvn, men vågner ofte når barnevognen igen står stille. Han sover derfor max en time (nogle gange 2) og jeg tager ham igen op af barnevognen. Han er jo stadig træt og derfor utilpas. Jeg giver ham noget at spise og han bliver skiftet (laver stort hver gang han får mad) og jeg forsøger igen at få ham til at sove- sådan fortsætter det det meste af dagen. Om natten får han mad hver 2-3 time, her lykkedes det som oftest at amme ham i søvn. Han er lydfølsom og vågner nemt.
Når han sover/ligger i vuggen eller hos mig er han urolig hvor han ligesom hyperventilerer/øffer og er urolig i kroppen. Det er dog kun ind til han falder i søvn, hvilket han tage nogen tid.
Han har en del luft i maven, og prutter meget (han bliver bøvset efter her amning, bliver ammet fuldt ud).
Jeg er usikker på hvad det kan skyldes og vil høre om du har nogle gode råd? Jeg tilbyder han jo brystet hver gang inden han bliver lagt for at være sikker på han ikke er sulten. Men er det en god ide? Ofte er det jo ikke mere end 1-2 timer siden han sidst har spist. Jeg tænker om det er godt for maven og om det kan være derfor han er utilpas. Han spiser dog altid (nogle gange meget lidt) - er han meget utilpas kan han heller ikke finde ro ved brystet.
Mange hilsner Mette