Uro og utilpas

13. april 2012

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Uro og utilpas

Hej Helen

Vores dreng på nu 9 uger har specielt de seneste 5-7 dage været noget urolig. Han har svært ved at overgive sig til søvnen. Om dagen sover han nogle meget korte lure, han er ked af det og bliver trillet i søvn, men vågner ofte når barnevognen igen står stille. Han sover derfor max en time (nogle gange 2) og jeg tager ham igen op af barnevognen. Han er jo stadig træt og derfor utilpas. Jeg giver ham noget at spise og han bliver skiftet (laver stort hver gang han får mad) og jeg forsøger igen at få ham til at sove- sådan fortsætter det det meste af dagen. Om natten får han mad hver 2-3 time, her lykkedes det som oftest at amme ham i søvn. Han er lydfølsom og vågner nemt.

Når han sover/ligger i vuggen eller hos mig ...

Annonce

... er han urolig hvor han ligesom hyperventilerer/øffer og er urolig i kroppen. Det er dog kun ind til han falder i søvn, hvilket han tage nogen tid.

Han har en del luft i maven, og prutter meget (han bliver bøvset efter her amning, bliver ammet fuldt ud).

Jeg er usikker på hvad det kan skyldes og vil høre om du har nogle gode råd? Jeg tilbyder han jo brystet hver gang inden han bliver lagt for at være sikker på han ikke er sulten. Men er det en god ide? Ofte er det jo ikke mere end 1-2 timer siden han sidst har spist. Jeg tænker om det er godt for maven og om det kan være derfor han er utilpas. Han spiser dog altid (nogle gange meget lidt) - er han meget utilpas kan han heller ikke finde ro ved brystet.

Mange hilsner Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland