Brev:
Stop med natamning - nu prøver jeg igen!
20. november 2010
Alder:
17 mdr.
Stop med natamning - nu prøver jeg igen!
Hej Helen.
Jeg skriver til dig igen vedr. min søns søvn, eller mangel på samme.
Der gik noget op for mig forleden, skyld blot skylden på en massiv søvnmangel. En kollega spurgte mig, hvor ofte jeg ammede om natten, jeg svarede rutinemæssigt "to gange" - men næ, det gør jeg jo ikke. I lang tid har jeg bare lagt ham til, hver gang han faktisk er vågnet :-S Og i lang tid har han vågnet hele natten mellem hver 2. og 3. time - dvs. hvis han er faldet i søvn kl. 19, så ammet kl. 22, 00, 2 og måske igen lige inden vi stod op - det er jo ALT for meget, det har jeg erkendt.
Men jeg kan slet ikke overskue at tage tyren ved hornene og sige slut prut med amningen. Derfor har jeg valgt at amme ham til sovetid kl. 18.30 og så holdt ham hen med vand (som han i nat slet ikke ville have, men forleden nat gerne ville) frem over midnat - dvs. jeg har ammet 2 gange om natten de sidste to nætter.
Mit mål er at amme kun til sovetid og så evt. når han vågner om morgenen - men vil det forvirre ham? Altså på den måde, at han ikke forstår, hvorfor han ikke kan få om natten, eller har du erfaring med, at det godt kan fungere?
Jeg kan som sagt slet ikke overskue at tage en "kold tyrker" og gøre det fra nu af, så planen er at fortsætte med det jeg har gjort de sidst to nætter og så evt. trappe ned til kun 1 gang om natten for så at stoppe helt med natamning fra uge 49, hvor jeg har fri fra arbejde hele ugen.
Da jeg er enlig mor, kan en far ikke aflaste mig i dagtiden, så planen er, at sønnike skal i vuggestue, hvor jeg kan få sovet lidt, så jeg ikke overgiver mig midt på ugen og giver op.
Hvad er din erfaring me dette? Hvor lang tid går der, før de forstår at der altså ikke er noget at komme efter om natten ? :o)
Måske mangler min motivation stadig lidt efter at have hørt historier om at andres børn stadig har sovet lige så dårligt i halve og hele år efter ammeophør !!
Håber du kan give mig gode råd og ikke mindst en ordentlig pep-talk - det trænger jeg til !!!
Mange tak for en super brevkasse !
Venlig hilsen
Mig