Dilemma - julefrokost og amning

18. oktober 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Dilemma - julefrokost og amning

Hej Helen.

Så er lillesøster Therese kommet til verden - hun er en dejlig sød og nem lille én :o)

Der er sket en stor forandring på min arbejdsplads for nylig - vi er blevet opkøbt og har derfor fået 460 nye kolleger, der arbejder i andre afdelinger. Der afholdes en stor julefrokost for alle medarbejdere i Randers d. 3/12, og jeg overvejer om jeg kan tage med... Men jeg ammer jo Therese og hun vil ikke tage en sut. Jeg kan ikke have hende med, for det er en meget stor fest med live-musik og der er 1½ times kørsel hver vej, så det vil jeg ikke byde hende.

Jeg overvejer så, om jeg kunne ...

Annonce

... malke ud og Farmor og Far så i fælleskab kunne passe vores to piger? På den ene side tænker jeg, at det da sagtens kan gå og på den anden side er jeg meget bekymret, for jeg kan jo ikke bare lige sådan komme hjem, hvis det ikke går... Og hvad nu hvis hun afviser mit bryst, når hun har prøvet flasken? Hvad nu hvis hun slet ikke vil tage flasken? Hun er fra d. 4/9, så hun vil være næsten 3 mdr....

Jeg har ikke tænkt mig at drikke alkohol overhovedet! Det handler udelukkende om chancen for at møde mine nye kolleger.

Hvad tænker du om det? Er det for egoistisk af mig?

Med venlig hilsen
Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla