Brev:
Mælk nok? - 0 mdr.
8. september 2010
Alder:
0 mdr.
Mælk nok? - 0 mdr.
Hej Helen
For lidt over tre uger siden fødte jeg en dejlig datter (vores barn nummer to - vores første er en pige på 2 år)
Vores ældste datter var fra starten meget dårlig til at spise nok - skulle vækkes om natten og så videre. Hun er stadig småtspisende og vejer stadig under 10 kg, men følger egne kurver og følger ellers godt med - så det bekymrer vi os ikke så meget om for tiden.
Vores nye datter er helt anderledes når det kommer til måltider. Hun vågner selv og bliver sur hvis hun ikke får mad sådan inden for forholdsvis kort tid - og hun spiser godt når hun får rigtigt ved (min barm er ikke særlig stor, og mine brystvorter ikke altid lige nemme at få fat i - men hun kæmper godt og kun indimellem er jeg nødt til at starte med at bruge suttebrik - indtil hun kan få ved)
Derfor undrer det mig at mine bryster ikke bliver særligt spændte i løbet af dagen - for når hun spiser virker det som om der er nok og som om hun bliver mæt. Hun ligger oftest indtil hun slipper selv og falder tilfreds i søvn - og ellers vågner hun og vil have mere. Kan det være fordi vi allerede har etableret en god ammerytme?
- om natten oplever jeg at de er mere spændte, men ikke så voldsomt som jeg oplevede det sidste gang.
Det skal lige nævnes at det er det seneste ca 4 dage det har været sådan som det er nu - i starten var mine bryster mere spændte og lækkede også mere.
Så det jeg gerne vil er egentlig at høre om det er "normalt" at brysterne ikke bliver spændte og fyldt af mælk mellem amningerne - selv om barnet virker tilpas når det har spist? Eller bør jeg gå i gang med brystpumpen for at få mere gang i produktionen?
Venlig hilsen
Elisabeth