Skal vi mon supplere med MME?

8. maj 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Skal vi mon supplere med MME?

Kære Helen

Tak for dit forrige svar omkring åbent vindue og soveværelsestemperatur. Vi har nu fundet en løsning, som katten dog fortsat protesterer lidt over :-)

Vores søn er nu blevet 3½ måned og jeg er i tvivl om han bliver ordentlig mæt af min mælk.

Jeg har siden hans fødsel haft ekstra besøg af sundhdesplejersken, da hans vækstkurve var lidt under middel. Efter hun havde rådet mig til at amme fra begge bryster hver gang, hjalp det dog og han vejer nu næsten 6 kilo. Og er en glad og nem dreng.

Han spiser dog fortsat ret hyppigt, dvs. hver anden time og hver runde tager ca ½ time. Det gør også at han sjældent sover længere dagslure end en time ad gangen, ofte også kun ½ time.

I en måneds tid har han dog sovet rigtig fint om natten, op til 4-5 timer i det første stræk, men den rytme er han desværre på vej væk fra. I nat meldte han sig således hver anden time igen!

Jeg kan læse af et svar til en anden bruger (oktober 2009), at det er meget normalt at babyer er meget nysgerrige i den her alder og derfor ikke spiser så effektivt i løbet af dagen. Du anbefaler hende at amme på begge bryster og på den måde fylde mere på i løbet af dagtimerne.

MEN det kan jeg jo ikke rigtigt, da jeg allerede ammer ham så meget, som jeg gør.

Mit spørgsmål er derfor om vi skal ...

Annonce

... supplere med MME i løbet af dagen, altså i forlængelse af min amning? Han tager gerne flaske, da vi har brugt MME et par aftener, hvor jeg har været på Folkeuniversitetet.

Og så lige et tillægsspørgsmål. Jeg læser dagligt dine svar til andre brugere og lærer utrolig meget - og glædes over din grundighed og dit store engagement hver eneste gang. Men jeg undrer mig, når du skirver at man kan/skal putte sit barn til en lur i barnevognen? Hvordan gør man lige det?

Indtil videre har jeg eller hans far altid gået tur med barnevognen for at få ham til at sove - og på det seneste tager det længere og længere tid, inden han falder i søvn, op til 1 time (som vi jo ikke rigtig har pga. hans hyppige måltider).

Et par ekstra oplysninger:

Arthur er født 13 dage over tiden efter igangsættelse.

Virker mæt når han har spist, men ved godt at der er to runder (vil have bryst nr. 2 med det samme).

Bliver puttet til natten ved 8 - 8.30 tiden med samme ritual hver aften (amning, en sang, lidt beroligende snak og en sut). Det går fint.

Har bonusble ca. hver 3-4 dag og generelt pænt våde bleer (bliver skiftet hver 2-3. time, vi bruger genbrugsbleer)

Gylper en del.

Jeg ser frem til dit svar - og prøver at holde manglen på sammenhængende nattesøvn ud så længe :-)

Kærlig hilsen
Arthurs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor