Brev:
Min datter vil ikke spise af flaske
1. december 2008
Alder:
3 mdr.
Min datter vil ikke spise af flaske
Hej Helen
Jeg har et - eller måske flere - spørgsmål til dig.
Jeg har en 13 uger gammel datter, Anna, der er en rigtig perle. Jeg ammer og det går fint. Men til januar skal jeg i praktik i 5 uger - jeg er lærerstuderende - og så skal Annas far tage over med flasken. Det er jeg egentlig ikke så meget for, for jeg vil meget gerne fortsætte med at amme hende, men sådan er det jo.
Vi er nu begyndt at øve os på at spise af flaske, og det går slet ikke. Hun nægter at tage den og bliver ked af det. Så jeg har brug for nogle gode råd til hvordan, vi kan overtale hende til at tage den. Skal hun spise hos mig først? Hun vil heller ikke bruge en sut.
Jeg er også bekymret for, om hun vil afvise mig efterfølgende, selvom det nok er at tage forskud på bekymringerne eftersom hun endnu ikke vil spise af flasken.
Kan det i værste fald være, at hun slet ikke vil spise af flasken? For så skal jeg jo have fundet en løsning på anden vis.
Jeg vil selvfølgelig ikke have, at min praktik skal have negativ indflydelse på Annas trivsel.
Jeg håber, du har nogle gode råd til hvordan jeg håndterer denne situation.
Mange hilsner,
Lene