Brev:
Amning og menstruation - 3 mdr.
28. november 2008
Alder:
3 mdr.
Amning og menstruation - 3 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar:)
Samme dag som du svarede fik jeg min menstruation for første gang siden fødslen. Min mælkemængde begyndte at falde for ca. 14 dage siden, hvilket stemmer godt overens med at jeg nok har haft ægløsning der.
Jeg er derfor overbevist om at det er den øgede hormonaktivitet der er årsagen til nedsat mælkeproduktion.
Jeg vil bare lige høre dig om man fortsat kan regne med at amme som før når kroppen har vænnet sig til hormonniveauet, eller om mælkemængden fortsat vil være lavere?
Indtil videre har vi ikke givet vores datter mme fordi jeg har malket ud i løbet af dagen, og givet hende det på flaske om aftenen - problemet har været at hun ikke ville have flasken, men det går bedre nu - og igår lagde jeg hende til at sove allerede 21.30 (tidligt i forhold til at vi nogle nætter først er kommet i seng kl 3 fordi hun først var mæt der) - og hun sov indtil kl 7.
Jeg vil selvfølgelig helst amme, og det er også derfor vi endnu ikke har brugt mme - men i dag har jeg ikke haft meget mælk, og har været nødt til at give fra flaske i løbet af dagen - det plejer først at være om aftenen vi bruger den.
Jeg har i nogen tid brugt brystpumpen jævnligt i løbet af dagen, men synes ikke min mælkemængde tiltager - igen vil jeg høre om jeg kan regne med at det ændrer sig snart - når kroppen vænner sig til hormonerne, eller om det fremover vil være sådan her - for så kommer vi nok ikke udenom mme:)
Venligst Elisabeth