Amning og menstruation - 3 mdr.

28. november 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning og menstruation - 3 mdr.

Hej Helen

Tak for dit svar:)

Samme dag som du svarede fik jeg min menstruation for første gang siden fødslen. Min mælkemængde begyndte at falde for ca. 14 dage siden, hvilket stemmer godt overens med at jeg nok har haft ægløsning der.

Jeg er derfor overbevist om at det er den øgede hormonaktivitet der er årsagen til nedsat mælkeproduktion.

Jeg vil bare lige høre dig om man fortsat kan regne med at amme som før når kroppen har vænnet sig til hormonniveauet, eller om mælkemængden fortsat vil være lavere?

Indtil videre har vi ikke givet vores datter mme fordi jeg har malket ud i løbet af dagen, og givet hende det på flaske om aftenen - problemet har været at hun ikke ville have flasken, men det går bedre nu ...

Annonce

... - og igår lagde jeg hende til at sove allerede 21.30 (tidligt i forhold til at vi nogle nætter først er kommet i seng kl 3 fordi hun først var mæt der) - og hun sov indtil kl 7.

Jeg vil selvfølgelig helst amme, og det er også derfor vi endnu ikke har brugt mme - men i dag har jeg ikke haft meget mælk, og har været nødt til at give fra flaske i løbet af dagen - det plejer først at være om aftenen vi bruger den.
Jeg har i nogen tid brugt brystpumpen jævnligt i løbet af dagen, men synes ikke min mælkemængde tiltager - igen vil jeg høre om jeg kan regne med at det ændrer sig snart - når kroppen vænner sig til hormonerne, eller om det fremover vil være sådan her - for så kommer vi nok ikke udenom mme:)

Venligst Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far