Sover med korte intervaller og ammes hyppigt.

7. november 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sover med korte intervaller og ammes hyppigt.

Hej Helen

Jeg skriver til dig igen fordi jeg lige har nogle spørgsmål om min datter på godt 3 mdr.

Jeg ammer hende og indtil videre har hun fulgt sin vægtkurve fint og tror da også hun stadig gør det. Grunden til jeg skriver er, at hun nu sover med meget korte intervaller Om natten tager hun kun 2-3 timer af gangen og om dagen ofte kun 45 min af gangen. Jeg putter hende 19.30 ca og det vil hun gerne...når hun så vågner vil hun bare have mad NU og kan i hvertfald ikke nøjes med sutten. Ligeledes vågner hun ofte i sin barnevogn og får hun sutten kan hun måske tage 5 min mere men så gider hun heller ikke mere. Hun har før hen sovet meget længere af gangen...hun virker fortsat tilpas nok synes jeg når hun er vågen og er meget fremme med motorik og opmærksomhed.

Jeg vil jo gerne at hun skal sove noget mere af gangen... specielt om natten og ved ikke hvordan jeg skal gøre det bedst. Er det ikke lidt tidligt med en rytme nu hvor dagene er så forskellige og hvad når hun så "sover over en tid" altså tager 1 time mere end "planlagt"...skal hun så vækkes? Er det overhovedet godt for hendes mave at få så ofte mad? Hun sover (afbrudt af 3-4 måltider) i ca 11 timer og om ...

Annonce

... dagen putter jeg hver 2.time. Hvad tænker du lige?

Jeg vil meget gerne undgå flaske men har det ok med at evt skulle give grød når hun fylder 4 mdr (om 3 uger)

Noget andet er at hun er utrolig lydfølsom. Hun farer sammen ved et nys eller wcskyl og så snart hun høre stemmer omk sig ved amning tager hun hovedet væk for at følge med...så ligger hun der og smiler og ser fræk ud og jeg sidder der med et bryst som vil tømmes...
Hvordan kan det være?

Jeg er gået på slankekur og bliver sådan i tvivl om min mælk er fed nok. Jeg har masser af mælk og hun er og har altid været hurtig til at spise (max 5 min). Hun bøvser fint og gylper også nogen gangen men ikke helt vildt. Jeg har altid givet fra begge bryster på en gang men oplevede nogen gange at hun nærmest blev kvalm af det...kunne høre det når hun lå ned og hun gylpede også mere. Jeg tænker om hun mon så når nok ind til det fede mælk...

Tilsidst vil jeg gerne vænne hende at kunne ligge selv (ikke isoleret)...er lidt i tvivl om det mon er bedst at tage hende op mens hun har det "godt" eller jeg bare skal lade hende ligge indtil hun ikke gider mere. (hun elsker selskab og kontakter også selv med at pludre...)

Hej fra mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!