Brev:
Sover med korte intervaller og ammes hyppigt.
7. november 2008
Alder:
3 mdr.
Sover med korte intervaller og ammes hyppigt.
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen fordi jeg lige har nogle spørgsmål om min datter på godt 3 mdr.
Jeg ammer hende og indtil videre har hun fulgt sin vægtkurve fint og tror da også hun stadig gør det. Grunden til jeg skriver er, at hun nu sover med meget korte intervaller Om natten tager hun kun 2-3 timer af gangen og om dagen ofte kun 45 min af gangen. Jeg putter hende 19.30 ca og det vil hun gerne...når hun så vågner vil hun bare have mad NU og kan i hvertfald ikke nøjes med sutten. Ligeledes vågner hun ofte i sin barnevogn og får hun sutten kan hun måske tage 5 min mere men så gider hun heller ikke mere. Hun har før hen sovet meget længere af gangen...hun virker fortsat tilpas nok synes jeg når hun er vågen og er meget fremme med motorik og opmærksomhed.
Jeg vil jo gerne at hun skal sove noget mere af gangen... specielt om natten og ved ikke hvordan jeg skal gøre det bedst. Er det ikke lidt tidligt med en rytme nu hvor dagene er så forskellige og hvad når hun så "sover over en tid" altså tager 1 time mere end "planlagt"...skal hun så vækkes? Er det overhovedet godt for hendes mave at få så ofte mad? Hun sover (afbrudt af 3-4 måltider) i ca 11 timer og om dagen putter jeg hver 2.time. Hvad tænker du lige?
Jeg vil meget gerne undgå flaske men har det ok med at evt skulle give grød når hun fylder 4 mdr (om 3 uger)
Noget andet er at hun er utrolig lydfølsom. Hun farer sammen ved et nys eller wcskyl og så snart hun høre stemmer omk sig ved amning tager hun hovedet væk for at følge med...så ligger hun der og smiler og ser fræk ud og jeg sidder der med et bryst som vil tømmes...
Hvordan kan det være?
Jeg er gået på slankekur og bliver sådan i tvivl om min mælk er fed nok. Jeg har masser af mælk og hun er og har altid været hurtig til at spise (max 5 min). Hun bøvser fint og gylper også nogen gangen men ikke helt vildt. Jeg har altid givet fra begge bryster på en gang men oplevede nogen gange at hun nærmest blev kvalm af det...kunne høre det når hun lå ned og hun gylpede også mere. Jeg tænker om hun mon så når nok ind til det fede mælk...
Tilsidst vil jeg gerne vænne hende at kunne ligge selv (ikke isoleret)...er lidt i tvivl om det mon er bedst at tage hende op mens hun har det "godt" eller jeg bare skal lade hende ligge indtil hun ikke gider mere. (hun elsker selskab og kontakter også selv med at pludre...)
Hej fra mig