Brev:
Takker nej til mad
29. august 2016
Alder:
3 mdr.
Takker nej til mad
Hej Helen,
Tak for dit seneste svar. Vores datter vågner meget hurtigt, så selv om vi står klar, så er vi endnu ikke lykkes med at få hende videre i søvnen, MEN vil give det nogle flere forsøg:-)
Du skriver, at det kan hjælpe med sut. Vi forsøgte med sut, da hun blev født men uden held. Vi vil dog rigtig gerne have, at hun tager sut, da vi kan have rigtig svært ved at trøste hende i forbindelse med tigerspring, og det derudover kan hjælpe med søvnen. Har du nogle gode råd til hvordan, vi kan få hende til at tage sut? I starten forsøgte vi meget lidt, så alle råd er meget brugbare. Råd til hvordan vi bedst muligt trøster hende med og uden sut er også velkomne. Hendes sidste udviklingsspring slog os ret meget ud, da vi havde SÅ svært ved at trøste hende.
Du skriver også, at det er rigtig god ide at give hende mad, når hun vågner, og så igen når hun skal sove igen (typisk efter en time). Inden for de sidste par uger er hun begyndt at blive irriteret, hvis jeg tilbyder hende mad med så korte intervaller - skal jeg blive ved med at tilbyde hende det til trods for, hun bliver irriteret eller? Kan det være, at det ændrer sig igen, så hun spiser, når hun får tilbudt bryst? (selvfølgelig mindre, hvis hun fik mad for en time siden) Det er rigtig trælst, da jeg netop havde det med, som en del af putteritualet, og det virkede.
Desuden har vi den sidste uge oplevet 2 gange, hvor hun trods sult ikke har ville spise - jeg kan forstå, at hun ammestrejker. Hvordan håndterer vi bedst de situationer? Og hvad kan det skyldes? Der har aldrig været problemer med amning, men nu kan jeg blive helt nervøs, når jeg skal give hende mad. Begge gange er det sket, når hun er vågner ikke udhvilet op fra en 30 min lur midt på aftenen, og jeg har tilbudt hende mad, da der er gået mere end 2 timer siden sidste måltid. Og lige en sidste ting - bør jeg vente med at gå al ind på suttetræning indtil, der har været en længere periode uden ammestrejke?
Det var mange ting - jeg håber, at du kan finde rundt i det hele.
Mange hilsner
Sine