Svar: Undervægtig
6. maj 2008
Alder:
21 mdr.
Kære Linda
For at vurdere om børn vokser som de skal, så er man nødt til at se på en kurve fra fødslen og frem til nuværende tidspunkt. Det er her vigtigt at barnet følger sin egen kurve og så betyder det ikke noget at man ikke er så stor ...
Din læge har sandsynligvis vægt og længde mål fra Julie fra lille og da hun var til 12 måneders undersøgelse. Jeg synes det vil være relevant at du kontakter lægen, så du lige får Julie målt og vejet og samtidig så drøfter hendes udvikling med lægen. Hvis hun følger sin kurve, så er det fint og lægen kan berolige dig med det. Hvis lægen bliver bekymret så kan han eller hun jo henvise jer videre :o)
Du kan ikke sammenligne med hendes fætter - børn er forskellige og nogle børn er bare større end andre. Det vigtigste er som sagt at barnet vokser som de skal og følger sin egen kurve.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske