Svar: Græder når han ser reklamen fra interflora

11. december 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udvikling.

Hej med dig

Tak for dit brev og fine spørgsmål :)

Som udgangspunkt fødes alle børn med en empatisk evne. De vil kunne føle, sanse og være i stand til at sætte sig ind i andres følelser fra de er ganske små - et lille barn kan derfor godt reagere på, hvordan mor og far har det, hvordan stemningen er - om man er glad, sur, vred, ked af det osv. Små børn kan godt fornemme sindsstemninger også selvom de ikke kan sætte ord på det... Og jeg tænker, at når jeres dreng reagerer så voldsomt på reklamen fra interflora, så er det netop fordi denne reklame taler til vores følelser.

Reklamen om Captain Bobo handler om en lille pige, der er glad for bamsen i børnehaven, men ikke kan tage ham med hjem i julen. Der er mange følelser i spil, både det faktum at bamsen mangler et øje og pigen laver en klap til bamsen, men også det faktum, at ingen jo skal være alene i julen. ...

Annonce

... At vi skal være sammen, forebygge ensomhed og tænke på hinanden. Det er en reklamefilm som spiller på følelser som hygge, samvær, traditioner, glæde, ensomhed, kærlighed osv. Og det lyder for mig som om, at din dreng på en eller anden måde opfanger dette trods det, at han kun er 19 måneder gammel - og det er derfor han græder og bliver ked af det, når reklamen går igang.

Det er rigtig fint, at du er opmærksom på ikke at udsætte ham for unødvendige følelsesmæssige udsving, men samtidig er det også rigtig fint at du møder ham, anerkender ham og de følelser han har - for det er jo et eller andet sted også godt, at han kan mærke sig selv og disse følelser. Du skal blot betrygge ham og berolige ham i at det er okay, at bamsen og pigen har det godt - det er jo kun en film...

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Håber du kan bruge dette lidt videre, rigtig meget held og lykke fortsat :)

Rigtig god jul!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udvikling:

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder