Svar: Tegnefilm
12. september 2016
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Små filmklip med lys og lyd kan nogle gange godt bruges som afledning og dermed give ro - hvor meget du skal gøre det, afhænger meget af, hvor urolig og ked af det, du oplever din dreng:)
Som udgangspunkt har han ikke behov for at se tegnefilm, når han kun er 4 måneder gammel. Ofte vil det hjælpe ham lige så meget, hvis du enten sætter dig med ham eller går rundt med ham, vugger ham stille og måske synger for ham. Lad ham gerne vende ud mod verden, så du ikke tvinger ham til øjenkontakt og nærhed, men så han selv kan kikke på det, han vil eller lukke øjnene, hvis han er træt og har brug for ro :)
Nogle gange kan det også hjælpe at give ham mælk og putte ham i barnevognen, lade ham ligge under kalechen, så han ligger som i en lille hule. Det kan hjælpe ham med at koble fra overfor verden og dermed hjælpe ham til ro og til at falde i søvn.
Håber du kan bruge dette lidt videre - fortsat held og lykke med ham:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske