Svar: Motorisk aktiv
1. oktober 2015
Alder:
8 mdr.
Kære Sussi
Tak for dit brev og fine beskrivelse af din lille datter:)
Hun er rigtig godt i gang motorisk, og det er super godt, at du fornemmer, at hun nu begynder at kunne tage fra med armene og at hun forsøger at finde balancen, når hun sidder. Det er super flot, hvis hun selv kan sætte sig og lægge sig - hun er en dygtig pige!
Du er dog nødt til at sætte dig hos hende, så du sikrer, at hun ikke falder bagover eller til siden og slår sit hoved. Hun kan slå sig meget, og det er naturligvis ikke godt for hende. Selvom du gerne vil have, at hun skal kunne underholde sig selv, så må det ikke gå forud for hendes sikkerhed - så lige nu, er du nødt til at "mandsopdække hende", hvis hun ofte lader sig falde bagover og dermed kan slå sig..)
Det er rigtig godt, at du derudover forsøger at afbøde hendes fald med puder osv. En stor madras kan være en idé, så gør det ikke så meget, hvis hun falder, fordi hun falder blødt. By Klipklap laver nogle rigtig flotte tumlemadrasser...
Det er rigtig dejligt, at du kan fornemme at hendes humør er blevet bedre nu, hvor hun er i stand til at flytte på sig og bevæge sig mere rundt bevidst :) Det hjælper lidt på separationsfasen og de udfordringer den giver, at man netop kan mærke dette...:)
Rigtig god weekend og fortsat held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske