Svar: Sansemotorisk træning på sjælland?
20. november 2011
Alder:
20 mdr.
Hej med dig
Hvor dejligt at høre, at du har kunne bruge mit svar :)
For at finde en behandler, der kan støtte barnets sansemotorik, så kan det være en idé at gå ind på motorikforeningen.dk og søg under "nærmeste behandler", så burde du kunne finde en i nærheden af hvor I bor. Og hvis det ikke er tilfældet, så kan du kontakte foreningen eller en af behandlerne og de burde kunne hjælpe dig videre.
Du kan også prøve at kontakte kommunen og høre om de har en fysioterapeut eller ergoterapeut ansat med speciale i børn. Det har nogle kommuner, ofte sidder de under "børn- og ungeafdelingen" eller under PPR.
Egen læge kan også nogle gange hjælpe og ved, hvad der er i området af forskellige behandlere.
Og så kunne du også prøve Connie Nissen, hende mødte jeg for nylig, da jeg holdt foredrag i Dansk Pædagogisk Forum. Hun har klinik i Næstved. Se sansemotorik.dk
Håber du hermed er hjulpet videre på vej! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske