Svar: Bidning for sjov?
25. oktober 2011
Alder:
13 mdr.
Kære Michelle
Det er godt at du har fundet roen omkring din drengs spisning :)
Marius bider dig fordi han elsker dig - man kan sige at det er en slags "jeg elsker dig så højt, at jeg kunne spise dig" og derfor er det kærtegn, der kammer over.
Han bider ikke for at det skal gøre dig ondt og det er netop, når I sidder og nusser, leger og har det rigtig rart sammen, så pludselig får du tænderne i skulderen, låret, armen - han forløber sig, fordi han er så glad for dig og han har endnu ikke lært at vise kærlighed ved kærtegn, kys osv. Så man kan næsten sige at det er et kys, der kammer over for ham.
Det bedste du kan gøre er at forsøge at stoppe ham før det sker, så han ikke når så langt. Så når du nu ved at han kan finde på det, når I sidder og kæler, leger, krammer, kilder osv. så hold øje med, hvornår han er lige ved at sætte tænderne i dig og prøv om du kan stoppe ham før det sker. Det er bedst, at han på den måde lærer at han ikke skal gøre det - at du afleder ham og forhindrer det ske, i stedet for at du skriger AV! eller skælder ud, så han bliver forskrækket og ked af det.
Prøv at invitere ham til at sidde hos dig, læse en bog, læg ham foran dig og give ham lidt massage eller kild ham - brug dine fingre og tal om panden, øjnene, næsen, hagen, halsen, maven osv. så han mærker dig og mærker at du også rigtig gerne vil røre ved ham, at du rigtigt gerne vil ham :)
Rigtig meget held og lykke med ham og rigtig god weekend! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske