Svar: Min baby bider mig i ansigtet
20. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Det er helt naturligt det du oplever og det handler om flere ting.
For det første vil din datter naturligt bruge sin mund til at sanse og opleve verden. Hun bruger munden til at smage og undersøge ting med, når hun slikker, sutter, smager så får hun en masse informationer og hun sutter naturligt på dig, ligesom hun også sutter på sine hænder, sit legetøj osv.
Det er også fordi det at sutte jo er en naturlig del af hendes overlevelse, måden hun spiser på. Og når hun gør det i særlig grad i forbindelse med at have spist, så er det fordi hun efter måltidet måske stadig har et suttebehov der skal dækkes og hun er ligesom "inde i gængen" med at sutte.
Så gør hun det også fordi det er en form for kærtegn. Hun prøver at kysse dig og vise dig nærhed, ved at bruge sin mund :)
Og så gør hun det sandsynligvis også fordi hun jo mærker at få en positiv reaktion fra jer, I synes det er sjovt og den kommunikation I har, kan hun rigtig godt lide :)
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske