Svar: Ved at få tænder?
5. oktober 2010
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
De fleste børn får de første tænder omkring 6 måneders alderen, nogle børn får først tænder når de er fyldt 1 år og andre børn fødes med tænder ...
Det kan skam sagtens være at jeres datter er ved at få sine første tænder - måske er hun arveligt disponeret for at få tænder tidligt ... :)
Du kan købe gummedråber, som kan smøres på - hvorgodt de virker tør jeg ikke sige ...
Det vil være en god idé at købe en bidering til hende, beregnet til formålet og en type, hvor du er sikker på at den ikke indeholder skadelig kemi :) En bidering kan ligge i køleskabet og er så dejlig kold for barnets ømme gummer, man kan købe flere forskellige, der findes også bideringe i naturgummi.
Du kan også købe en babytandbørste - de findes også i runde former, hvor selve børstedelen sidder på en ring, så hun stadig ikke kan stikke den for langt ind i munden, men så børsten kan bruges på hendes gummer.
Og så kan man også købe en bide-sutteklud, det vil sige en klud med påsyede ting og lavet af forskellige materialer, så hun kan finde noget, som hun synes er rart at sutte, gumle på.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke med hende!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske