Svar: Min datters højde
8. august 2010
Alder:
20 mdr.
Hej med dig
Jeg kan godt se at din datter ikke er vokset så meget i længden de sidste måneder, men spørgsmålet er om ikke der ligger en målændring, fordi hun nu står op, når hun bliver målt, hvor hun jo lå ned, da hun var lille ...?
Du skal naturligvis holde øje med at hun fortsat vokser i højden og hvis du oplever at hendes højde stagnerer, så synes jeg du skal tale med jeres læge. Det vil være helt naturligt at drøfte hendes højde med lægen, når hun skal til 2 års undersøgelse.
Men i øvrigt vil jeg sige, at jeg ikke er bekymret. Hun lyder til at være en pige som trives rigtig godt og som udvikler sig i fin retning. Og når man ser hendes vægt sammen med hendes højde, så passer de to ting fint sammen. Hun lyder til ikke at være vokset helt så meget, men tilgengæld at have fået lidt mere sul på kroppen, uden overhovedet at veje for meget. Hun lyder som sagt til at se fin symmetrisk ud, vægt og højde passer sammen lige nu og det lyder okay.
Så ro på og drøft det så med lægen, når hun skal til 2 års undersøgelse :)
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske